Paypercut, startup fintech european care permite comercianţilor mici şi mijlocii să ofere opţiunea „Cumperi acum, plăteşti mai târziu” (BNPL) printr-o singură integrare, a obţinut o finanţare pre-seed de 2 milioane de euro, una dintre cele mai mari runde de acest tip din Europa de Sud-Est, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Runda a fost condusă de Concentric, cu participarea Passion Capital (investitor în Monzo, GoCardless şi Tide), RTP Global (investitor în SumUp, Delivery Hero), Tuesday Capital (investitor în Airbnb, Uber şi Square), Robin Capital, Angel Invest Ventures şi mai mulţi business angels de renume.
Tatiana Tincu va conduce dezvoltarea Paypercut în România. Având expertiză în construirea de echipe regionale, ea aduce cu sine experienţa valoroasă din rolul anterior la BaseLinker şi se va concentra pe extinderea parteneriatelor locale şi a operaţiunilor.
Agregatorul BNPL dezvoltat de Paypercut reuneşte mai mulţi furnizori de finanţare într-o singură platformă. Comercianţii se integrează o singură dată, apoi pot fie să le ofere cumpărătorilor opţiunea de a-şi alege furnizorul BNPL preferat la checkout, fie să lase un algoritm intern să direcţioneze tranzacţia către cel mai rapid furnizor - sau, în caz de egalitate, către cel mai ieftin. Fondurile sunt decontate în mai multe monede din Europa Centrală şi de Est direct în contul bancar al comerciantului, iar procesul de onboarding este complet digital, reducând birocraţia de săptămâni întregi la doar câteva zile.
Potrivit sursei, Paypercut procesează deja tranzacţii pentru comercianţi din România, Bulgaria şi Grecia şi îşi extinde activ operaţiunile în restul Europei Centrale şi de Est, având pe roadmap Republica Cehă, Polonia şi Turcia, pieţe care cresc într-un ritm mult mai rapid decât cele din Europa de Vest.
Echipa fondatoare - Stoil Vasilev, CEO (fost VP CorpDev & Finance la SumUp), Emil Savov, CRO (a construit canalul de parteneri SumUp în CEE; fondator 84bits - achiziţionat de SumUp), şi Gareth Walsh, COO (fost Global Head of Risk & Compliance la SumUp; ex-CCO la Payhawk) - va folosi noul capital pentru a atrage mai mulţi parteneri BNPL în regiune, a localiza fluxurile de onboarding în noi limbi şi a dezvolta o reţea de agenţii partenere care vor împărţi veniturile generate.
„Finalizarea vânzării este esenţială; o singură respingere BNPL poate anula tot coşul,” a declarat Stoil Vasilev, CEO, Paypercut. „Combinând furnizori cu profiluri de risc diferite, oferim cumpărătorilor opţiuni şi comercianţilor o plasă de siguranţă. IMM-urile din regiune au fost neglijate ani la rând - produsul nostru le pune, în sfârşit, pe primul loc.”
„Micii comercianţi din CEE jonglează încă cu opţiunile de plată BNPL, furnizor cu furnizor. Paypercut rezolvă asta printr-un un agregator construit ţinând cont de reglementările locale şi obiceiurile de checkout, condus de fondatori care au mai scalat soluţii de plăţi aici,” a declarat Alex Stroud, Director, Concentric.
„Am susţinut Paypercut pentru calibrul echipei şi claritatea strategiei. O singură integrare, onboarding instant, plăţi în mai multe monede - soluţii directe pentru probleme reale ale comercianţilor, cu infrastructură care poate fi extinsă mult dincolo de regiune,” a adăugat Ethan Imboden, Partener, Tuesday Capital.
În România, Paypercut lansează o strategie duală de intrare pe piaţă. Pe de o parte, echipa construieşte o reţea de parteneri locali: agenţii de dezvoltare software, furnizori SaaS, vendori POS, firme de contabilitate şi platforme de e-commerce. Pe de altă parte, se creează un canal de vânzări directe şi suport, pentru a oferi o experienţă complet localizată, de la onboarding şi adaptarea produsului până la customer service.
Opinia Cititorului