Acţionarii Prodplast Imobiliare au aprobat lansarea unei emisiuni de obligaţiuni de până la 10 milioane euro, majorarea capitalului şi accesarea unui credit de 35 milioane euro pentru finanţarea unui centru comercial de lângă Obor, potrivit unui raport publicat vineri.
Acţionarii firmei au aprobat la finalul săptămânii trecute măsurile, toate având ca scop finanţarea centrului comercial din strada Ziduri Moşi, nr. 23.
Capitalul social va fi majorat cu 46 milioane de lei, de la 20,8 milioane de lei la 66,8 milioane de lei prin aporturi noi în numerar, prin emiterea de 46 milioane de acţiuni, în scopul finanţării.
De asemenea, compania intenţionează să acceseze un credit de până la 35 milioane de euro, pentru o durată de până la 30 de ani de la instituţii de credit din România şi/sau străinătate, în vederea finanţării centrului comercial. Obligaţiunile în valoare de maxim 10 milioane de euro ar urma să fie listate la bursa de la Bucureşti sau pe o piaţă internaţională.
Acţionarii companiei au aprobat şi vânzarea prin licitaţie publică cu strigare, a unui teren din Tunari, de circa 3 hectare.
Centrul commercial denumit Veranda Shopping Center de lângă Obor va avea o suprafaţă de circa 25.000 metri pătraţi şi urmează să fie dezvoltat în zona Pieţei Obor, pe fostul amplasament al fabricii de mase plastice Prodplast, care a fost relocată.
Prodplast Imobiliare a desemnat firma CBRE România pentru închirierea spaţiilor din centrul comercial şi a angajat firma Barsine Investiţii pentru managementul de proiect şi alte servicii conexe în vederea realizării investiţiei.
Pogonaru a încheiat un acord cu reţeaua de hipermarketuri Carrefour pentru un spaţiu de circa 10.000 de metri pătraţi în cadrul centrului comercial.
Centrul comercial urmează să concureze în zonă cu Mega Mall, dezvoltat de fondul sud-african NEPI în apropiere de Arena Naţională, dar şi cu ParkLake Plaza, în construcţie în cartierul Titan.
Prodplast Imobiliare a anunţat încă din 2012 că vrea să construiască un centru comercial în zona Obor, iar anul trecut a început demersurile privind începerea proiectului.
Acţionarii Prodplast au decis în 2008 divizarea producătorului de mase plastice în două firme, dintre care una cu activităţi imobiliare, care deţine terenurile şi clădirile din Bucureşti, evaluate 206,3 milioane lei la acel moment. Prodplast Imobiliare este listată la bursa din Sibiu şi are o capitalizare de 312 milioane de lei.
Omul de afaceri Florin Pogonaru este acţionar indirect al Prodplast Imobiliare, prin mai multe firme.