Romania Education Alliance: Numărul unităţilor private de învăţământ din România s-a triplat în ultimii 10 ani

A.B.
Miscellanea / 28 octombrie, 13:57

Romania Education Alliance: Numărul unităţilor private de învăţământ din România s-a triplat în ultimii 10 ani

În ultimul deceniu, învăţământul preuniversitar privat din România a înregistrat o creştere accelerată, numărul instituţiilor particulare acreditate, autorizate sau în curs de autorizare ajungând de la aproximativ 700 în 2015 la aproape 2.000 în 2025, potrivit unui studiu realizat de Romania Education Alliance (REA). În acelaşi interval, ponderea elevilor din sistemul privat s-a dublat, de la peste 3% la aproximativ 6% din totalul populaţiei şcolare preuniversitare, cele mai multe unităţi fiind concentrate în marile centre urbane şi regiunile cu dezvoltare economică puternică.

Un exemplu semnificativ este judeţul Ilfov, unde proporţia elevilor înscrişi în grădiniţe, şcoli şi licee private a crescut de cinci ori, de la 3% în 2015 la 15% în 2025. Totodată, procentul unităţilor private preşcolare, şcolare şi liceale din totalul celor existente în judeţ s-a dublat - de la 18% la 35%.

Potrivit studiului REA, cinci factori principali determină tot mai mulţi părinţi să opteze pentru şcoli private: standardele academice ridicate şi pregătirea individualizată, accesul la programe internaţionale şi predarea în limbi de circulaţie internaţională, diversitatea activităţilor extracurriculare, dezvoltarea abilităţilor transversale şi un mediu educaţional stabil şi incluziv.

„Educaţia privată nu mai este percepută ca o alternativă de nişă, ci ca un pilon solid al sistemului educaţional modern. Diferenţa dintre sistemul public şi cel privat nu stă doar în infrastructură, ci în viziunea educaţională: în şcolile private, copilul este pus în centrul procesului de învăţare, iar educaţia devine un proces personalizat, coerent şi orientat spre viitor”, a declarat Anca Macovei Vlăsceanu, cofondator şi CEO al Romania Education Alliance.

Studiul compară şi sistemul românesc cu modelul International Baccalaureate (IB), arătând că şcolile private pun accent pe gândirea critică, învăţarea prin proiecte şi perspectiva globală, în timp ce sistemul public rămâne centrat pe acumularea de cunoştinţe teoretice şi evaluare standardizată.

Printre exemplele de instituţii care aplică modele educaţionale moderne se numără Mark Twain International School, prima şcoală privată cu curriculum dual din România, şi Little London International Academy, recunoscută pentru rezultatele bilingve şi colaborarea public-privată în educaţie.

Studiul REA concluzionează că expansiunea educaţiei private reflectă o schimbare profundă a aşteptărilor familiilor din România, dar şi o ridicare constantă a standardelor de calitate în învăţământul preuniversitar naţional.

Dezbaterea BURSA “Fondul Proprietatea, încotro?”
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0844
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3825
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.5115
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7679
Gram de aur (XAU)Gram de aur574.4443

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
le-chateau.ro
targuldeturism.ro
cpbucharest.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb