Studiu Aon: Frecvenţa incidentelor cibernetice raportate a crescut cu 22% faţă de anul precedent

M.P.
Comunicate de presă / 11 iulie, 09:40

Studiu Aon: Frecvenţa incidentelor cibernetice raportate a crescut cu 22% faţă de anul precedent

Aon România anunţă, într-un comunicat remis redacţiei, lansarea studiului „2025 Global Cyber Risk Report”, realizat de grupul Aon la nivel internaţional, care subliniază impactul sever al riscurilor cibernetice asupra valorii companiilor şi expunerea reputaţională în creştere. Conform datelor, frecvenţa incidentelor cibernetice raportate a crescut cu 22% faţă de anul precedent.

Potrivit sursei citate:

„Ransomware-ul rămâne una dintre cele mai frecvente şi costisitoare forme de atac cibernetic, în ciuda unei scăderi uşoare a valorii medii a plăţilor. Potrivit datelor Aon , numărul solicitărilor de despăgubiri în urma atacurilor de tip ransomware este în creştere constantă, reflectând o presiune tot mai mare asupra companiilor din toate industriile. Numărul incidentelor de acest tip a crescut în mod semnificativ între 2020 şi 2023, iar natura tot mai sofisticată a atacurilor implică costuri indirecte majore, cum ar fi întreruperea activităţii şi daune reputaţionale. Cele mai vizate sectoare au fost industria produselor consum şi industriale, sectorul serviciilor profesionale şi consultanţă, producţie şi real estate.

Potrivit raportului global lansat de Aon, dintre cele 1.414 incidente cibernetice analizate, 56 au evoluat în evenimente care au generat pierderi reputaţionale, definite ca situaţii cu expunere intensă în mass-media şi scăderi semnificative ale valorii acţiunilor. Companiile afectate de astfel de incidente au înregistrat o scădere medie de 27% a valorii pentru acţionari. Atacurile de tip malware şi ransomware sunt cele mai susceptibile să declanşeze daune reputaţionale, reprezentând 60% din totalul acestor evenimente, chiar dacă reprezintă doar 45% din toate incidentele cibernetice. Raportul mai evidenţiază cinci factori esenţiali pentru limitarea impactului reputaţional: pregătirea, leadership-ul, reacţia rapidă, comunicarea şi schimbarea. Totodată, este semnalată o provocare majoră: gestionarea riscurilor care nu pot fi transferate prin asigurare, cum ar fi cele reputaţionale, ceea ce face ca prevenţia şi răspunsul rapid la criză să fie esenţiale”.

Eugen Anicescu, CEO Aon România, a declarat: „În România, interesul pentru asigurările de tip Cyber este în creştere, mai ales în rândul companiilor mari care analizează oferte de la jucători internaţionali. Cu toate acestea, segmentul IMM-urilor rămâne slab acoperit, în principal din cauza lipsei de informare şi a constrângerilor bugetare. Prin expertiza noastră locală şi accesul la resursele grupului Aon din întreaga regiune EMEA, putem sprijini companiile din România să-şi evalueze corect riscurile şi să identifice soluţii de acoperire potrivite”.

Sursa citată precizează:

„În prezent, piaţa locală de asigurări Cyber este susţinută de un număr redus de asigurători cu apetit pentru astfel de riscuri, iar capacitatea de subscriere pentru limite mari de acoperire rămâne limitată. Aon România vine în sprijinul clienţilor cu evaluări personalizate ale riscului, prin instrumentul Cyber Quotient Evaluation (CyQu), şi prin compararea ofertelor existente, facilitând astfel decizii informate şi parteneriate eficiente cu asigurătorii”.

Leonard Oprea, Account Management Commercial Risk Solutions Aon România a adăugat: „Este esenţial ca organizaţiile să nu perceapă asigurarea cibernetică doar ca pe o poliţă încheiată post-incident, ci ca pe o parte integrantă a strategiei lor de management al riscurilor. De aceea, ne concentrăm nu doar pe plasarea de riscuri, ci şi pe educaţie, prevenţie şi înţelegerea detaliată a excluderilor şi responsabilităţilor contractuale”.

Sursa citată concluzionează:

„O asigurare Cyber poate acoperi o gamă largă de riscuri, inclusiv costurile cu remedierea incidentului, recuperarea datelor, consultanţă juridică, răspunderea faţă de terţi, gestionarea crizelor reputaţionale şi pierderile din întreruperea activităţii. Aceste componente devin esenţiale pentru orice companie care operează într-un mediu digital complex şi supus atacurilor constante”.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
SHE LEADS - Gala Excelenţei în Business
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0810
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3461
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4596
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8849
Gram de aur (XAU)Gram de aur466.3616

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
industrylink.eu
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb