Fundaţia Terra Mileniul III, organizaţia Transport&Environment şi Federaţia Europeană a Victimelor Traficului Rutier salută propunerile CE referitoare la greutatea şi dimensiunile autocamioanelor, considerându-le "un punct de cotitură pentru siguranţa rutieră şi un pas, mic dar binevenit, către reducerea emisiilor din transporturile rutiere", conform unui comunicat de presă.
"Actualele reglementări europene determină forma de "cărămidă" a cabinelor autotractoarelor, ceea ce le face ineficiente şi periculoase. Modificările legislative care vor permite o lungime mai mare a cabinei vor da posibilitatea realizării unui design mai inteligent pentru partea frontală, cu un "nas" deflector, rotunjit şi cu o zonă de absorbţie/amortizare a impactului. Aceste modificări îmbunătăţesc aerodinamica autotractorului, permit evitarea accidentelor printr-o mai bună vizibilitate pentru conducător, reduc şocul la impact frontal şi ajută la evitarea prinderii sub roţi a pietonilor sau bicicliştilor, în eventualitatea unui accident", se arată în comunicat.
Jeannot Mersch, reprezentantul Federaţiei Europene a Victimelor Traficului Rutier a afirmat: "Autocamioanele au o reputaţie foarte proastă atunci când vine vorba despre siguranţa traficului. În prezent, coliziunea frontală cu un autocamion poate fi comparată cu impactul cu un zid din cărmidă. Modificările designului cabinei vor contribui la reducerea vătămărilor grave şi vor salva anual sute de vieţi. Aceste modificări ar trebui introduse cât mai curând, pentru toate autotractoarele".
Reglementările actuale ale UE permit, în mod implicit, o lungime a cabinei de doar aprox. 2,35m, ceea ce nu lasă loc pentru modificări ale părţii frontale. Acest lucru impiedică progresele în domeniile siguranţei şi eficienţei carburantului.