Reglementările tehnice radicale pentru 2026 reprezintă mult mai mult decât o evoluţie sportivă: o schimbare către un sistem de propulsie hibrid echilibrat, care reflectă o transformare fundamentală care se desfăşoară pe pieţele auto globale, unde vehiculele electrice hibride înregistrează o creştere explozivă, în timp ce producătorii îşi recalibrează strategiile de electrificare, conform informaţiilor transmise de Bogdan Maioreanu, analist şi comentator de piaţă al eToro.
Punctul central al reglementărilor F1 2026, a precizat Maioreanu, impune o distribuţie a puterii fără precedent: 50% din motorul cu ardere internă şi 50% din cel electric. Reprezintă o schimbare dramatică faţă de generaţia actuală, în care motoarele cu combustie internă produc aproximativ 550 kw, în timp ce motoarele electrice contribuie cu doar 120 kw, un raport de 80-20 care favorizează puternic propulsia tradiţională. Noua configuraţie reduce puterea bazată pe combustie la 400 kw, în timp ce triplează puterea electrică la 350 kw, cu o recuperare a energiei în timpul frânării care se dublează. În plus, regulile noi impun utilizarea de combustibili 100% sustenabili, transformă DRS-ul (Sistemul de reducere a rezistenţei la înaintare) în sisteme active de aerodinamică/creştere a puterii hibride şi impun o reducere a greutăţii maşinilor cu 30 kg.
Deşi fanii şi piloţii şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la impactul acestor schimbări drastice asupra spectacolului curselor pe care le vom vedea pe circuitele de anul viitor, aceste noi reguli reflectă, de fapt, noua realitate din industria auto. Electrificarea este o realitate, iar adoptarea tehnologiei hibride este în creştere, a mai spus Maioreanu.
Analistul a transmis şi că cele mai recente date ale ACEA (Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile) arată, în primele 10 luni ale acestui an, vehiculele hibride-electrice (HEV) că sunt cele mai populare printre cumpărătorii din UE, iar în aceasta categorie se observa că hibridele plug-in (PHEV) continuă să câştige teren. Din totalul înmatriculărilor noi, 34,6% au fost HEV şi 9,1% au fost PHEV, în timp ce 16,4% au fost vehicule electrice cu baterie. În total, acestea reprezintă 60% din piaţă. În România, vanzarile de masini hibride (care includ şi PHEV) reprezintă 49,1% din piaţa de vehicule noi, în timp ce vehiculele cu propulsie doar pe baterie (BEV) reprezintă 5,3%. Goldman Sachs Research a ridicat prognoza privind cota de piaţă a vehiculelor electrice hibride la 12% la nivel global până în 2030, faţă de 9% în prognozele anterioare, reducând în acelaşi timp aşteptările privind cotele vehiculelor electrice pe baterii de la 28% la 25%.
Vehiculele electrice hibride (HEV) vor contribui probabil la umplerea golului creat de încetinirea vânzărilor de vehicule electrice cu baterii, a considerat Bogdan Maioreanu, iar cercetătorii observă o schimbare structurală şi pe piaţa americană către vehiculele hibride dar şi în rândul producătorilor japonezi şi coreeni, remarcând că puterea hibridelor persistă chiar şi în contextul preţurilor scăzute la benzină, determinată de cererea consumatorilor atât pentru eficienţa consumului de combustibil, cât şi pentru performanţa puterii.
Potrivit lui Bogdan Maioreanu, F1 2026 vine cu schimbări şi în ceea ce priveşte echipele. Anul viitor vom vedea 11 echipe concurând cu 22 de maşini pe circuite. Cadillac Racing este noua echipă din F1, iar Audi preia Sauber. De asemenea, Ford va colabora cu echipa Red Bull în fabricarea motoarelor acestora. Dar, dacă ne uităm la aprecierile acţiunilor companiilor din zona auto pe burse în acest an, în fruntea clasamentului se află aceiaşi producători auto americani care sunt gata să concureze în campionatul F1 din 2026: preţul acţiunilor General Motors (proprietarul Cadillac) a crescut cu 51% de la începutul anului, iar Ford, cu 35%. Dintre producătorii germani, Grupul VW (proprietarul Audi) a înregistrat o creştere de 34%, iar Mercedes-Benz, de 28%.
Reglementările din 2026 plasează Formula 1 la intersecţia dintre performanţă şi sustenabilitate, a concluzionat analistul eToro, validând adoptarea de către industria auto a tehnologiei hibride ca punte pragmatică către electrificarea completă. Pe măsură ce producătorii de automobile îşi extind producţia de vehicule hibride, Formula 1 se alătură tendinţei, iar mesajul este clar: viitorul mobilităţii este hibrid, iar atât circuitul de curse, cât şi showroom-ul accelerează în aceeaşi direcţie.




























































Opinia Cititorului