Partidul premierului italian Giorgia Meloni a transmis o scrisoare preşedintei Parlamentului European, Roberta Metsola, prin care reclamă vânzarea unor produse alimentare etichetate „în stil italian” în magazinul instituţiei din Bruxelles, potrivit Euronews, de la care relatăm cele ce urmează.
Delegarea Fraţilor Italiei susţine că unele sosuri pentru paste vândute în supermarketul Parlamentului folosesc drapelul italian şi denumiri cu rezonanţă italiană, deşi sunt fabricate în Belgia. Carlo Fidanza, şeful delegaţiei, afirmă că o astfel de practică poate fi „înşelătoare” şi ar putea încălca legislaţia UE privind publicitatea.
Scrisoarea urmează unei postări a ministrului italian al Agriculturii, Francesco Lollobrigida, care a publicat imagini cu sticlele de sos, inclusiv variante de carbonara, cerând verificări imediate privind etichetarea. Sosurile sunt într-adevăr comercializate în magazinul Parlamentului, notează Euronews.
Etichetele nu susţin că produsele sunt realizate în Italia, ci doar că unele ingrediente sunt de origine italiană. Totuşi, sosurile contestate sunt departe de reţeta tradiţională: carbonara, de exemplu, conţine smântână şi pancetta - ingrediente străine variantei originale, care foloseşte guanciale şi nu include smântână.
Aceasta nu este prima dispută alimentară lansată de partidul lui Meloni. Conservatorii italieni au criticat anterior folosirea termenilor „burger” sau „cârnaţi” pentru produse vegetale şi au susţinut interzicerea cărnii cultivate în laborator în Italia. Ministrul Lollobrigida a generat controverse şi în trecut, inclusiv prin afirmaţii privind alimentaţia oamenilor săraci.
Produsele alimentare „în stil italian” vândute în străinătate sunt un subiect sensibil în Italia, unde sosurile la borcan sunt adesea privite cu dezaprobare. În 2024, lansarea unei carbonara la conservă de către producătorul american Heinz a provocat o reacţie dură, chef-ul Alessandro Pipero catalogând produsul drept „hrană pentru pisici”.

















































Opinia Cititorului