Gala Autovit.ro: 25 de ani de performanţă şi inovaţie în industria auto românească

R.S.
Companii / 29 octombrie, 18:24

Gala Autovit.ro: 25 de ani de performanţă şi inovaţie în industria auto românească

Autovit.ro a organizat o nouă ediţie a galei sale anuale, eveniment de referinţă pentru industria auto locală. Gala a celebrat performanţa, inovaţia şi parteneriatele strategice care definesc sectorul auto românesc, marcând un moment special: 25 de ani de Autovit.ro, un sfert de secol de transformare şi autodepăşire, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Evenimentul a reunit peste 150 de participanţi de marcă din industrie, printre care dealeri auto, importatori, parteneri strategici, jurnalişti şi experţi din domeniu. Un moment important al galei l-a reprezentat premierea partenerilor de încredere care s-au remarcat prin contribuţia lor esenţială la dezvoltarea pieţei auto şi prin performanţele deosebite înregistrate de-a lungul anului. Premiul Early Adopter a fost acordat companiei United Drive, în timp ce ASKKAR a primit distincţia New Business Growth. Trofeul Best Accelerator a mers către Star Auto Rulate, care s-a impus şi la categoria Most Visible Dealer. Spotawheel a fost desemnat Best Performing Seller, iar Pickwell Group a câştigat noul premiu din 2025, Top Rated Dealer. La categoria New Cars Dealer, distincţia a revenit companiei Ţiriac Auto, care a fost recompensată şi cu premiul Green Dealer. Volkswagen România a primit Digital Activity Award, în timp ce BCR a fost desemnat Strategic Partner. Premiul Most Loyal Dealer a fost acordat unui grup de companii: APAN, Brady Trade, Nurvil, Auto Schunn şi Plus Auto Trade.

"De 25 de ani, Autovit.ro este parte integrantă din călătoria românilor - de la emoţia primei maşini la succesul business-urilor care cresc împreună cu noi. Această aniversare marchează nu doar un moment istoric important, ci şi capacitatea noastră de a ne reinventa constant pentru a răspunde nevoilor într-o piaţă în continuă schimbare. Cu 7,5 milioane de vizite lunare, Autovit.ro conduce în continuare transformarea digitală a industriei auto româneşti, oferind soluţii inovatoare atât pentru

consumatori, cât şi pentru partenerii noştri", a declarat Sorin Bălan, Senior Head of Commercial Operations.

Primele opt luni ale anului 2025 au adus pe Autovit.ro aproximativ 114.000 de tranzacţii declarate, totalizând circa 2 miliarde de euro. Platforma îşi menţine creşterea atât pe segmentul autovehiculelor noi, cât şi pe cel al maşinilor second-hand, potrivit datelor prezentate la gala Autovit.ro, eveniment dedicat analizei dinamicii pieţei şi identificării noilor oportunităţi din sectorul auto.

Piaţa auto din România în 2025: Provocări şi oportunităţi într-un an marcat de incertitudine

Anul 2025 a însemnat o perioadă de transformare pentru piaţa auto românească, dominată de incertitudinea programului Rabla. Modificările succesive ale bugetului alocat - de la un record iniţial de 1,43 miliarde de lei la doar 200 milioane - au influenţat semnificativ comportamentul consumatorilor. Bugetul de 80 milioane lei pentru maşinile termice s-a epuizat în doar 13 minute, demonstrând interesul uriaş pentru această categorie.

Impactul asupra segmentului auto nou a fost imediat. În primele opt luni ale anului, România a înregistrat o scădere de 9,6% a înmatriculărilor de maşini noi - 96.307 unităţi comparativ cu 106.534 în aceeaşi perioadă a anului 2024.

Maşinile electrice au fost cel mai afectate. Reducerea subvenţiei de la aproximativ 37.000 lei la doar 18.500 lei, combinată cu reorientarea producătorilor către motoare termice şi sisteme hibride, a generat o scădere dramatică de 32% a înmatriculărilor de vehicule electrice noi în perioada ianuarie -august 2025. Totuşi, în luna septembrie, odată cu reluarea programului Rabla, numărul de maşini noi electrice înmatriculate în România a crescut semnificativ, +52% prin comparaţie cu luna septembrie a anului 2024.

Totodată, piaţa maşinilor second-hand a prosperat în acest context. Maşinile second-hand importate au înregistrat o creştere de 18%, iar cele achiziţionate local au crescut cu 6% în primele opt luni ale anului. Segmentul second-hand deţine acum cea mai mare cotă de piaţă din România, ajungând la 58%.

Comportamentul utilizatorilor pe Autovit.ro: Preferinţe de preţ, combustibil şi modele

Analiza datelor platformei Autovit.ro relevă tendinţe interesante în comportamentul consumatorilor. Segmentul de preţ 5.000 - 10.000 euro concentrează 31,8% din căutările utilizatorilor, în timp ce oferta persoanelor fizice în acest interval reprezintă peste 22%, iar oferta dealerilor doar 16,3%. Intervalul 10.000 - 25.000 euro atrage 31% din căutările utilizatorilor, cu peste 29% din oferta persoanelor fizice şi 38,5% din oferta dealerilor poziţionându-se în această categorie. Pentru segmentul premium de 25.000 - 40.000 euro, se înregistrează 4,2% din căutările utilizatorilor, 7% din oferta persoanelor fizice şi 12,7% din oferta dealerilor.

În ceea ce priveşte anul de fabricaţie, căutările se împart aproape egal: aproximativ 45% dintre utilizatori caută maşini rulate, în timp ce 55% sunt interesaţi de maşini noi.

Referitor la tipul de combustibil, la diesel, utilizatorii caută predominant Volkswagen, Audi şi BMW, iar la benzină preferinţele merg către Volkswagen, Skoda şi BMW.

La categoria electric-hibrid, Toyota se distanţează major faţă de locurile doi şi trei, urmată de Hyundai şi Ford. În oferta dealerilor, la diesel predomină BMW, Volkswagen şi Mercedes-Benz, la benzină Mercedes-Benz, Volkswagen şi BMW, iar la electric-hibrid Toyota conduce detaşat, urmată de Lexus şi Mercedes-Benz.

Tipul de caroserie preferat de români rămâne SUV-ul, care reprezintă 32% din oferta persoanelor fizice şi peste 46% din oferta dealerilor. Sedanurile ocupă 21,4% din oferta persoanelor fizice şi peste 19% din oferta dealerilor, în timp ce modelele combi reprezintă 16,3% din oferta persoanelor fizice şi 11% din oferta dealerilor.

Topul vizualizărilor pe platformă

La categoria maşini noi, topul mărcilor din vizualizări este dominat de Mercedes-Benz cu peste 33.468 vizualizări unice în platformă, urmat de BMW cu 31.753 şi Toyota cu 28.236 vizite. În oferta dealerilor pentru maşini noi, Mercedes-Benz deţine 21%, Ford 13% şi Volkswagen 11%. Pentru autoturismele second-hand, cele mai vizualizate mărci sunt BMW cu 190.024 vizualizări unice în platformă, Volkswagen cu 186.711 şi Audi cu 168.525 vizite. În oferta dealerilor pentru vehicule rulate, BMW şi Mercedes-Benz deţin fiecare câte 16%, Volkswagen 14% şi Audi 10%.

Referitor la modele, la maşini noi, Dacia Duster conduce cu 10.592 vizualizări unice în platformă, urmat de Hyundai Tucson cu 8.869 şi Kia Sportage cu 8.067. La maşini second-hand, BMW Seria 3 înregistrează 96.620 vizualizări unice, Volkswagen Golf 91.650 şi BMW Seria 5 cu 90.657 vizualizări.

Dacă luăm în calcul segmentele de preţ, în intervalul 5.000 - 10.000 euro, cele mai căutate modele sunt Dacia Logan din 2020 cu 758 anunţuri, Dacia Logan din 2019 cu 653 anunţuri şi Dacia Logan din 2021 cu 570 anunţuri. La categoria 10.000 - 25.000 euro, Skoda Octavia domină: modelul din 2020 are 1.414 anunţuri, cel din 2021 are 1.246 anunţuri, iar cel din 2019 are 1.010 anunţuri. În segmentul premium 25.000 - 40.000 euro, Mercedes-Benz GLC din 2020 conduce cu 603 anunţuri, urmat de Mercedes-Benz GLC din 2021 cu 576 anunţuri şi Volvo XC-60 din 2021 cu 457 anunţuri.

La categoria maşini verzi, Toyota Corolla şi Toyota C-HR deţin fiecare câte 19% din căutări, cu 1.177 şi respectiv 1.132 anunţuri. Toyota RAV-4 înregistrează 16% din căutări şi 979 anunţuri, Tesla Model 3 atrage 11% din căutări cu 684 anunţuri, în timp ce Dacia Spring obţine 7% din căutări şi 450 anunţuri.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
rominsolv.ro
Casino Online
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Oct. 2025
Euro (EUR)Euro5.0829
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3643
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4817
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7688
Gram de aur (XAU)Gram de aur564.8733

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
sustenlandia.com
immromania.eu
world-nuclear-exhibition.com
romexpo.ro
romexpo.ro
targuldeturism.ro
thediplomat.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb