Profitul Google a crescut cu 36% în al treilea trimestru, faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la 3 miliarde de dolari, iar veniturile sale au urcat cu 12%, la 14,9 miliarde de dolari, potrivit Mediafax. Rezultatele pozitive s-au datorat volumului mai mare de publicitate pe dispozitive mobile.
Google a reuşit să compenseze scăderea preţurilor publicităţii pe gadget-uri mobile prin creşterea volumului de spoturi plătite.
Compania a demonstrat altfel că poate monetiza serviciile de publicitate online în contextul tranziţiei tot mai multor utilizatori către smartphone-uri şi tablete, potrivit sursei citate.
Directorii Google cosideră că rezultatele reflectă o campanie lansată în luna iulie, prin care companiile sunt încurajate să plaseze spoturi şi pe smartphone-uri, şi pe PC-uri, preciează Mediafax.
"În trecut derulam campanii diferite pentru fiecare tip de dispozitiv, dar acum oferim o singură interfaţă", a declarat directorul de business al Google, Nikesh Arora.
Acţiunile Google au crescut cu 13% în prima parte a şedinţei de tranzacţionare de ieri pe bursa din Statele Unite, depăşind, pentru prima dată, pragul de 1.000 de dolari, potrivit presei internaţionale.
Google are o cotă de aproximativ o treime din piaţa globală a publicităţii online, potrivit presei internaţionale. Reţeaua de socializare Facebook se află pe al doilea loc, cu o cotă de 5%.




























































