Oferta publică iniţială (IPO) în valoare de 1,3 miliarde de dolari a companiei LG Electronics India Pvt, divizie a producătorului sud-coreean de electrocasnice LG Electronics Inc., s-a încheiat în 9 octombrie, devenind IPO-ul cu cele mai multe subscrieri din ultimele aproape două decenii, anunţă Reuters, menţionând că investitorii s-au grăbit să achiziţioneze o parte din această companie într-o piaţă a IPO-urilor aglomerată.
Vânzarea de acţiuni LG Electronics India a atras oferte în valoare de 4,43 trilioane de rupii (49,9 miliarde de dolari) - la limita superioară a intervalului de preţ de 1.080 - 1.140 de rupii pe acţiune stabilit de companie, arată datele bursei indiene. Oferta LG Electronics a devenit cea mai subscrisă de pe piaţa din India, după IPO-ul Reliance Power din 2008, susţine Pranav Haldea, director general al furnizorului de date despre pieţele de capital PRIME Database.
LG Electronics India a primit, până în data de 9 octombrie, oferte pentru 3,85 miliarde de acţiuni sau de 54,02 ori peste acţiunile oferite. IPO-ul a fost complet subscris la câteva ore de la lansare, în 7 octombrie. Acţiunile sunt aşteptate la tranzacţionare în data de 14 octombrie.
Vânzarea de acţiuni este a treia cea mai mare din India, din 2025, după Tata Capital, care s-a închis pentru subscrieri săptămâna trecută, cu oferte de 2,9 miliarde de dolari, şi HDB Financial, care a atras oferte de 19 miliarde de dolari înainte de debutul său, în iulie.
”Investitorii par să fi preferat LG Electronics India, unde se aşteaptă la câştiguri mai bune la listare şi perspective solide de creştere pe termen scurt datorită reducerilor de impozite ale guvernului”, a declarat Prashanth Tapse, prim-vicepreşedinte pentru cercetare la Mehta Equities.
Alte IPO-uri indiene care au înregistrat subscrieri substanţiale includ HDB Financial Services la începutul acestui an, Eternal, în 2021, şi Reliance Power, în 2008, care a atras oferte în valoare de aproximativ 80 de miliarde de dolari (la cursul de schimb actual).
• LG Electronics India nu a emis acţiuni noi
LG Electronics India a vândut acţiuni în valoare de 392 de milioane de dolari către investitori-ancoră precum BlackRock şi fondurile de investiţii din Singapore şi Norvegia, înainte de IPO. La vânzarea de acţiuni, cumpărătorii instituţionali calificaţi au licitat de 166,5 ori cota alocată, în timp ce investitorii neinstituţionali şi cei individuali au subscris de 22,4, respectiv 3,54 ori. În cadrul acestui IPO, compania-mamă, LG Electronics, a renunţat la o participaţie de 15%. LG Electronics India nu a emis acţiuni noi în cadrul ofertei, astfel că au fost vândute titlurile existente ale companiei-mamă.
După ce a depus iniţial cererea de IPO în decembrie anul trecut, LG Electronics a urmărit o listare până în mai, dar a amânat vânzarea de acţiuni, invocând volatilitatea pieţei. LG Electronics, al doilea mare producător de electrocasnice din India, vinde produse precum frigidere, maşini de spălat şi televizoare. Compania concurează cu Whirlpool (SUA) şi Samsung (Coreea de Sud) pe piaţa internă, care se aşteaptă să crească cu 12% anual până în 2029, potrivit firmei de consultanţă RedSeer.
Opinia Cititorului