Lockheed Martin Skunk Works, împreună cu parteneri din industrie şi Forţele Aeriene ale SUA, a controlat un sistem aerian fără pilot (UAS) din cabina unui avion de generaţia a 5-a în timpul zborului, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, din care urmează să relatăm.
În timpul zborului de la baza aeriană Nellis, Nevada, un pilot de F-22 Raptor a utilizat cu succes o interfaţă deschisă din cabina de pilotaj pentru a trimite comenzi de control către un alt UAS aerian.
„Acest eveniment reprezintă o realizare importantă a Skunk Works în domeniul capacităţii de luptă aeriană, în care avioane cu un singur pilot comandă şi controlează drone cu interfeţe simple şi intuitive din cabina de pilotaj”, a declarat OJ Sanchez, vicepreşedinte şi director general al Lockheed Martin Skunk Works.
Pilotul F-22 a utilizat o interfaţă pilot-vehicul (PVI) pentru a comanda dronei să execute un profil de misiune specific. PVI reprezintă un sistem flexibil care oferă capacităţi de integrare atât pentru platformele actuale, cât şi pentru cele viitoare.
Acest eveniment demonstrează capacităţile de colaborare om-maşină şi viitorul luptelor aeriene. Lockheed Martin s-a concentrat de ani de zile pe puterea transformatoare a operaţiunilor autonome şi bazate pe inteligenţă artificială în cadrul sistemelor cu echipaj şi fără echipaj, cu un accent special pe integrarea dronelor autonome cu aeronavele F-22 şi F-35.
Acest zbor şi alte evaluări în desfăşurare sunt paşi cruciali în realizarea viziunii familiei de sisteme a Forţelor Aeriene. Colaborarea om-maşină îmbunătăţeşte conştientizarea situaţiei, interoperabilitatea, capacitatea de supravieţuire şi flexibilitatea, oferind un avantaj semnificativ Forţelor Aeriene ale SUA. Prin integrarea F-22 cu alte sisteme avansate, consolidăm capacităţile militarilor noştri, asigurând dominaţia aeriană americană.
Abordarea proactivă a Lockheed Martin în ceea ce priveşte construirea, testarea şi îmbunătăţirea capacităţilor de colaborare de generaţia a 5-a se află în avangarda inovaţiei, demonstrând astăzi viitorul luptelor aeriene.



















































Opinia Cititorului