LUCA DE MEO, CEO GROUPE RENAULT:"Renault vrea să fie lider în tranziţia energetică"

M.G.
Ziarul BURSA #Macroeconomie #Energie / 07 mai

Renault, compania-mamă a producătorului auto Dacia, intenţionează să devină lider în tranziţia energetică implementând o strategie bazată pe electromobilitate, a anunţat, ieri, Luca de Meo, directorul general al Renault, în cadrul evenimentului Renault Talk #1. Acesta a afirmat că Renault va fi cel mai "verde" brand auto din Europa începând din 2030 şi că nouă din zece automobile vândute vor fi electrificate.

Potrivit companiei, noua strategie pe termen lung a constructorului auto francez include conceptul "Nouvelle Vague", ce va transforma Renault într-un brand construit în jurul tehnologiei, serviciilor şi energiei curate, realizând vehicule mai inteligente în fiecare zi şi soluţii de mobilitate mai durabile. În urmă cu trei luni, Renault a anunţat această nouă strategie pe termen lung intitulată "Renaultution" ce prevede reducerea producţiei de autovehicule cu 25% în următorii cinci ani într-un demers de îmbunătăţire a marjelor de profitabilitate şi lansarea a peste 10 modele electrice şi hibride până în 2025.

Noul plan strategic include şi producţia locală a Dacia, brand care ar urma să intre mai puternic pe piaţa SUV-urilor şi să lanseze trei noi modele noi cu motoare hibride până în 2025, însă centrul strategiei verzi a grupului ar urma să se centreze pe brandul Renault.

"În fruntea tehnologiei şi serviciilor, marca Renault modelează viitorul mobilităţii urbane, în primul rând prin «Software Republique». Peste 2.000 de ingineri din 5 companii de top îşi vor aduce expertiza comună în securitate cibernetică, inteligenţă artificială, procesare de date, software şi microelectronică, pentru a oferi soluţii de mobilitate la cheie pentru oraşe şi comunităţi. Renault Re-Factory - primul hub cu economie circulară din Europa - marchează o mişcare către un model mai durabil şi responsabil, cu până la 120.000 de vehicule (EV incluse) reciclate în fiecare an. Aproape 80% din materialele strategice reciclate vor fi refolosite în baterii noi. Până în 2030, Renault va deveni cel mai bun producător auto din lume în ceea ce priveşte procentul de materiale reciclate pe vehiculele noi", a susţinut de Meo.

Potrivit oficialului Renault, până în anul 2025 vor fi lansate şapte modele pe segmentele C şi D, toate electrificate. Pe lista noilor maşini se află: Arkana şi Captur - în versiunea E-Tech Hybrid şi Plug-in Hybrid, Megane E-Tech - în versiunea Sedan, respectiv New Kangoo în versiunea E-Tech 100% electrică.

De asemenea, începând din 2022, treptat, va fi introdus un nou logo al mărcii franceze, iar până în 2024 întreaga gamă Renault va purta noua identitate vizuală. La nivel internaţional, Renault a investit pe pieţele sale istorice cu potenţial ridicat, cu o prezenţă locală puternică (Brazilia, Rusia, Turcia şi India) şi a menţinut, în acelaşi timp, nivelurile de risc.

De Meo a mai afirmat că, în termeni absoluţi, profitabilitatea vehiculelor electrice este mai mare decât a celor cu combustie internă, însă nu şi în procente.

"Credem că prin 2025-2026 se va întâmpla, când vehiculele electrice vor deveni mai profitabile decât cele cu combustie internă. Dar are mult de-a face cu următoarea generaţie de baterii şi platforme pe care le pregătim. (...) Cred că probabil vom fi primul producător de pe planetă (în interiorul alianţei cu Nissan şi Mitsubishi - n.r.) care să depăşească pragul de 1 milion (de vehicule electrice) pe toate platformele. Cred că avem scalabilitate şi ştim cum să o facem. (...) Cred de asemenea că eliminarea completă a vehiculelor cu combustie internă va depinde inclusiv de discuţiile pe care le avem încă de acum cu reglementatorii: standardele Euro 7, când ar putea să se ia decizia - 2030 - despre cât trebuie să reduce şi aşa mai departe. Depinde de asemenea de geografie pentru că suntem un brand global. Trebuie să jucăm pe perimetrii diferiţi în funcţie de geografie şi de infrastructura electrică. Pentru Europa, dacă discuţia merge în direcţia pe care o vedem, probabil până în 2035 va fi dificil să atingem limitele reglementării şi până atunci multe maşini vor fi electrice. Dar suntem pregătiţi şi cred că avem concepte destul de flexibil", a spus Luca de Meo.

Acesta a mai precizat că este necesar pentru Renault să se întoarcă mai puternic în Europa, pe piaţa domestică, în ciuda situaţiei bune din pieţele internaţionale. Totodată, de Meo s-a referit inclusiv la criza chip-urilor de la nivel global, penurie care a blocat parţial în Europa şi în general în Vest producţia de maşini şi produse tehnologice.

"Nimeni nu ştie clar (când se va termina criza chip-urilor). Sunt multe speculaţii. Noi chiar lucrăm în fiecare zi şi situaţia este foarte volatilă. Am fost loviţi, ca toată lumea, de acest lucru. Deci vizibilitatea este foarte-foarte scăzută. Cred că acest eveniment este relativ structural, dar toată lumea spune că poate în a doua jumătate a acestui an impactul nu va fi atât de puternic comparativ cu cum a fost până acum. Asta parţial şi pentru că ne obişnuim şi ne organizăm pentru a găsi ceva soluţii. Există de asemenea discuţia dacă companiile auto nu ar trebui să investească în aceste lucruri (chip-uri - n.r.), dar cred că este o discuţie foarte lungă. Arată în mod clar cât de departe este lanţul logistic şi cât de complicat a devenit în era globalizării, acest tip de hiperspecializare a unor operatori sau ţări, în timpuri volatile ca cele pe care le trăim şi că acest lucru este ameninţător pentru multe afaceri. Cred că am înţeles, inclusiv cu Covid, că ar exista spaţiu să revizităm unele din strategiile cu privire la lanţurile de furnizare pe care le-am conceput acum poate 20 de ani, să vedem cât de valide mai sunt", a spus şeful grupului Renault.

Videoconferinţa “Sistemul bancar după un an de pandemie”
Dtlawyers
BTPay
Allview
Stiri Locale
AAGES

Curs valutar BNR

22 Iun. 2021
Euro (EUR)Euro4.9253
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1431
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7465
Gram de aur (XAU)Gram de aur236.9350

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Boromir
piperea.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
CCIB - Focus Bucuresti - iunie 2021
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro