Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Constantin Şerban, şi directorul general al CFR SA, Ion Simu-Alexandru, au vizitat miercuri, 15 octombrie, portalul de la Homorod din Subsecţiunea 2 Apaţa-Caţa a tronsonului de cale ferată Braşov-Sighişoara, potrivit unui comunicat al companiei.
În cadrul vizitei, oficialii au evaluat progresul lucrărilor realizate cu ajutorul celor patru utilaje de foraj de tip TBM (Tunnel Boring Machine) - Alexandra, Konstantina, Eleni şi Varvara - care execută două perechi de tuneluri gemene, cu lungimi între 5,1 şi 6,9 kilometri fiecare, între localităţile Racoş, Homorod şi Ormeniş.
Potrivit CFR SA, cele mai mari TBM-uri aflate în funcţiune în România au depăşit deja 5.100 de metri de tunel forat, cel mai avansat fiind TBM 1 (Eleni), cu peste 2.500 de metri executaţi. Ritmul mediu de lucru este de aproximativ 10 metri pe zi, iar finalizarea celor patru tuneluri este estimată pentru decembrie 2026.
Ministrul Ciprian Şerban a subliniat importanţa strategică a acestui tronson feroviar, care face parte din Coridorul european Rin-Dunăre, şi a evidenţiat necesitatea unei cooperări continue între constructor, consultant şi beneficiar. De asemenea, a apreciat nivelul de mobilizare din teren şi utilizarea tehnologiilor moderne, afirmând că lucrările de acest tip reprezintă o premieră în infrastructura feroviară din România.
Subsecţiunea 2 Apaţa-Caţa face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov-Simeria, pentru circulaţia trenurilor cu viteze de până la 160 km/h. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de CFR SA cu asocierea RailWorks (AKTOR SA, Alstom Transport SA şi Compania Arcada).
Opinia Cititorului