PwC România: Noul pachet fiscal aduce schimbări semnificative în sectorul jocurilor de noroc

I.S.
Comunicate de presă / 28 iulie, 13:10

PwC România: Noul pachet fiscal aduce schimbări semnificative în sectorul jocurilor de noroc

Primul pachet fiscal adoptat de actuala guvernare vine cu o serie de modificări importante în ceea ce priveşte impozitarea jocurilor de noroc, atât la nivel de persoanelor fizice participante, cât şi la nivelul operatorilor economici din acest domeniu, potrivit unui comunicat emis redacţiei. În acelaşi timp, sunt aduse o serie de modificări cadrului de reglementare în acest domeniu, asigurat prin Ordonanţa 77/2009, aşa cum vom explica pe scurt în cele ce urmează.

Pe lângă majorările de taxe şi impozite specifice sectorului de jocuri de noroc, sunt aduse şi o serie de modificări în sfera de reglementare, din care menţionăm câteva în cele ce urmează.

În primul rând, se introduc prevederi menite să combată fenomenul prin care site-uri nelicenţiate în România puteau oferi servicii rezidenţilor români, cu ajutorul unor operatori licenţiaţi clasa a II-a. Aceştia din urmă prestau servicii pentru operatorii de jocuri de noroc oferind acces jucătorilor din România la jocuri de noroc la distanţă, fără ca operatorul să deţină o licenţă valabilă în România. Prin modificările aduse, aceşti operatori licenţiaţi clasa a II-a vor putea oferi serviciile lor (de ex. furnizare conţinut în limba română, facilitare de încasări şi plăţi în RON), doar pentru organizatori care deţin licenţă clasa I. De asemenea, aceştia vor fi obligaţi să pună la dispoziţia ONJN o serie de date privind statele de unde le este accesat sistemul informatic, date de identificare ale organizatorilor de jocuri de noroc, date privind măsurile de blocare a accesului participanţilor pe site-uri neautorizate. Neconformarea cu aceste obligaţii de raportare se sancţionează cu revocarea licenţei de organizator de jocuri de noroc.

În al doilea rând, se reglementează accesul la jocuri de noroc online, în spaţii publice, exclusiv de către persoana înregistrată pe platformă, în propriul cont de joc, de pe un dispozitiv care îi aparţine, în timp ce persoana care pune la dispoziţia publicului, tablete sau orice alt dispozitive cu acces la internet, trebuie sa asigure restricţionarea accesului la site-uri de jocuri de noroc.

Potrivit sursei, această măsură are în vedere combaterea vidului legislativ curent în care operatori de jocuri de noroc la distanţă puteau realiza activitatea şi după interzicerea jocurilor de noroc tradiţionale de tip slot-machine în localităţi cu mai puţin de 15.000 locuitori. Profitând de acest vid legislativ, aceştia, au introdus în fostele locaţii (redenumite drept "internet-cafe”) tablete pe care se dă acces pe platforma online la jocuri identice cu aparatele de tip slot-machine.

Nu în ultimul rând, legea aduce şi o înăsprire a sancţiunilor prin introducerea de noi infracţiuni / înlocuirea unor contravenţii cu infracţiuni. Cu titlu de exemplu sunt introduse noţiunile de "participare frauduloasă la jocuri de noroc la distanţă” şi „facilitare frauduloasă a participării la jocuri de noroc la distanţă”.

Alte măsuri adoptate vizează:

-extinderea "listei negre” a ONJN pentru a include şi persoanele fizice sau juridice care desfăşoară activitate în domeniu fără a deţine o licenţă în România, pe lângă site-urile neautorizate.

-corelarea cu prevederile Codului de Procedura Fiscală a prevederilor privind utilizarea poliţei de asigurare de garanţie emisă de o societate de asigurare, ca variantă pentru acoperirea riscului de neplată a obligaţiilor fiscale, aceasta fiind considerată a fi mai greu de controlat în practică;

-asigurarea trasabilităţii asupra mijloacelor de joc, prin dotarea cu dispozitive GPS, etc.

Cu privire la impozitarea premiilor obţinute din aceste activităţi de persoanele fizice participante, cota de impozitare creşte de la 3% la 4% (şi nu 10% cât a fost prevăzut iniţial) pentru veniturile din jocuri de noroc de până la 10.000 lei inclusiv.

Pentru veniturile care depăşesc pragul de 10.000 lei, rămân neschimbate cotele de impozitare de 20% (pentru venituri între 10.000 lei şi 66.750 lei), respectiv 40% (pentru venituri de peste 66.750 lei).   

Pe de altă parte, majorări de taxe importante au loc la nivelul operatorilor economici din domeniu.

Astfel, taxele aferente autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc (anuale) vor creşte după cum urmează: 

-de la 21% la 25% din veniturile din jocuri de noroc pentru: pariuri mutuale - tradiţionale, dar nu mai puţin de 144.000 EUR (anterior minimul era 120.000 EUR); pariuri în cotă fixă - tradiţionale, dar nu mai puţin de 240.000 EUR (anterior minimul era 200.000 EUR); pariuri în contrapartidă - tradiţionale, dar nu mai puţin de 240.000 EUR (anterior minimul era 200.000 EUR). 

-de la 21% la 30%% pentru jocurile de noroc la distanţă clasa 1 şi clasa 3, dar nu mai puţin de 480.000 EUR (anterior minimul era 400.000 EUR) 

-de la 5.300 EUR la 6.000 EUR pentru fiecare mijloc de tip slot-machine clasa A 

Conform legii, noile cote vor afecta şi autorizaţiile anuale de funcţionare aflate în perioada de valabilitate la data intrării în vigoare a prezentei legi, întrucât taxa de autorizare pentru perioada rămasă se recalculează conform noului nivel de taxare. 

Remarcăm că, în timp ce la persoanele fizice participante impozitul nu mai creşte la 10%, aşa cum se dorea iniţial, ci la 4%, la nivelul operatorilor economici, taxele aferente autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc cresc la 25%, respectiv 30%, faţă de 23% şi 27% cât a fost prevăzut iniţial.

Totodată, creşte taxa de viciu pentru jocurile de noroc caracteristice slot-machine şi pentru videoloterie (VLT) de la 500 euro/post autorizat/an la 1.000 EUR/post autorizat/an.

În acelaşi timp, se introduce o nouă taxă specială pentru jocurile de tip loto cu excepţia videoloteriei, de 8% (faţă de 6,5% cât a fost prevăzut iniţial) aplicată asupra veniturilor din jocuri de noroc ale operatorului licenţiat.

Aşadar, asistăm la modificări semnificative în sfera domeniului jocuri de noroc, cu un nivel de taxare în creştere, motivat atât de contextul bugetar actual cât şi de creşterea alarmantă a fenomenului dependenţei de jocuri de noroc.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

28 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0704
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3443
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4328
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8297
Gram de aur (XAU)Gram de aur466.3382

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
connecting.careers
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb