Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” S.A. a înregistrat în anul 2024 pierderi de peste 328 milioane lei şi datorii restante la bugetul de stat care depăşesc 1 miliard lei, arată o analiză realizată de platforma de date financiare RisCo.
Cu o experienţă de 27 de ani, operatorul naţional de transport feroviar a raportat pentru 2024 o cifră de afaceri de 677 milioane lei, în scădere cu 13% faţă de anul precedent, în condiţiile în care veniturile totale au atins 839 milioane lei, iar cheltuielile totale au depăşit 1 miliard lei.
RisCo subliniază că, de cinci ani consecutiv, veniturile CFR Marfă sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile operaţionale, ceea ce a condus la pierderi constante. După o uşoară ameliorare în 2022, când pierderile s-au redus temporar, compania a revenit pe un trend descendent în 2023 şi 2024, evidenţiind o instabilitate financiară persistentă.
„Pierderile aferente anului 2024 indică dificultăţi majore în menţinerea rentabilităţii şi adaptarea la condiţiile economice actuale. Lipsa investiţiilor în inovare şi reacţia întârziată la schimbările din industrie riscă să afecteze reputaţia entităţii pe termen lung”, se arată în analiza RisCo.
Deşi activitatea companiei acoperă întreaga reţea feroviară şi include transport intern şi internaţional, precum şi servicii logistice, intermodale şi de reparaţii pentru material rulant, numărul angajaţilor este în scădere, ajungând la 3.049 în 2024, cu 5% mai puţin faţă de anul anterior.
Analiza mai arată că situaţia actuală nu reflectă doar o problemă de lichiditate, ci şi una de sustenabilitate financiară pe termen lung, iar pentru a evita agravarea acesteia este nevoie de măsuri structurale - eficientizarea costurilor, relansarea activităţii comerciale şi o reevaluare a strategiei de dezvoltare.
CFR Marfă, companie aflată în portofoliul Ministerului Transporturilor, rămâne un actor strategic în economia naţională, însă pierderile şi datoriile acumulate pun sub semnul întrebării viabilitatea sa financiară fără o reformă profundă în managementul şi operaţiunile companiei.
1. numai companiile de stat functioneaza
(mesaj trimis de anonim în data de 17.10.2025, 13:23)
cu pierderi de miliarde , motivul jaful generalizat, gastile aflate la conducere isi angajaza membrii familiei sa frece menta ,cumpara prin interpusi numai de la firmele familiare sau acoliti, depozitele sunt pline ochi cu materiale si echipamente inutile.
2. fără titlu
(mesaj trimis de No name în data de 17.10.2025, 14:39)
Să se tripleze salariile,să se facă angajări,oricum nu mai contează la numere alea încă căte milioane în plus.