Singapore, care luptă împotriva folosirii automobilelor în oraş, a decis să investească sume importante în transportul în comun şi să controleze numărul şoferilor autorizaţi să circule în spaţiul limitat de care dispune acest stat insular prin impunerea unei taxe de 31.000 de euro pe vehicul, potrivit AFP.
Conform sursei, impunerea pentru fiecare şofer "dreptul de a circula", care creşte costul unei berline de gamă medie la peste 50.000 de euro, s-a dovedit o măsură eficientă în acest oraş-stat din Asia de Sud-Est.
Circulaţia din Singapore a devenit relativ fluidă în comparaţie cu cea din alte metropole din regiune, precum Jakarta şi Manilla, unde ambuteiajele sunt uriaşe.
Această obligaţie de a poseda o licenţă exorbitantă - Certificate of Entitlement (COE) - este totuşi dificil sau chiar imposibil de implementat în alte ţări, ea fiind specifică pentru Singapore.
Impunerea taxei COE a fost posibilă în această ţară deoarece populaţia sa este obişnuită cu o legislaţie foarte strictă. Companiile mass-media sunt puternic controlate de stat şi infracţiunile sunt sever pedepsite, inclusiv fapte care dau dovadă mai degrabă de lipsă de politeţe, precum aruncarea unei hârtii pe jos şi realizarea unui desen în graffiti pe faţada unei clădiri.
Totuşi, acest model de licenţă este tot mai criticat din cauza ambuteiajelor din orele de vârf şi a unei creşteri puternice a preţurilor automobilelor, după ce autorităţile au decis "îngheţarea" numărului total de vehicule autorizate să circule.
La aceste motive de nemulţumire se adaugă şi cele generate de sincopele din transportul în comun.