Apărute iniţial în e-commerce, soluţiile de plată Buy Now, Pay Later (BNPL) se extind accelerat dincolo de zona retailului, ajungând în domenii care presupun investiţii mari şi decizii pe termen lung, precum renovările şi modernizarea locuinţelor (home improvement). Potrivit Market Data Forecast, piaţa europeană de renovări şi modernizări va creşte de la 116,7 miliarde de dolari în 2025, la peste 164 miliarde de dolari în 2033, cu o rată anuală medie de 4,36%. O analiză USP Research arată că aproape jumătate dintre gospodăriile europene au realizat cel puţin un proiect de îmbunătăţire a locuinţei în ultimul an, investiţiile fiind stimulate de creşterea costurilor energetice şi de interesul pentru confort.
Trendul de pe piaţa europeană se observă şi în România. Potrivit unui raport Euromonitor, segmentul de home improvement a înregistrat o creştere constantă în ultimii ani, susţinut de interesul tot mai mare pentru confort, modernizare şi economie de energie. Analiza Euromonitor evidenţiază că gospodăriile româneşti îşi concentrează investiţiile în modernizarea băilor, bucătăriilor şi a sistemelor de încălzire, cu o atenţie sporită pentru eficienţă şi durabilitate. În acest context, soluţiile financiare care facilitează planificarea etapizată a cheltuielilor devin tot mai căutate.
Furnizor de top Buy Now Pay Later şi unul dintre primii provideri de servicii de plată amânată de pe piaţa românească, Mokka a extins recent utilizarea soluţiilor sale BNPL în zona de home improvement prin colaborarea cu Romstal, liderul pieţei instalaţiilor din România şi sud-estul Europei.
„La fel ca pe piaţa europeană, segmentul home improvement este în creştere şi în România. În acest context, ne bucurăm că împreună cu Romstal putem oferi consumatorilor acces la soluţii de finanţare flexibile şi digitale pentru investiţiile în proiecte de renovare şi eficienţă energetică”, spune un reprezentant al Mokka BNPL.
„Românii investesc tot mai mult în confortul locuinţei şi caută soluţii convenabile care să le ofere libertate în modul de plată. Integrarea finanţării flexibile în experienţa de cumpărare ne permite să venim în întâmpinarea acestor nevoi, printr-o soluţie de plată modernă. Este un pas firesc în strategia noastră de digitalizare şi, în acelaşi timp, o modalitate prin care ajutăm clienţii să îşi realizeze planurile de modernizare mai rapid, diminuând totodată presiunea asupra bugetului”, subliniază reprezentantul Romstal.
Parteneriatul permite clienţilor să achite în rate flexibile produse de încălzire, climatizare sau amenajări interioare, direct la achiziţie, printr-un proces complet digitalizat. Mokka oferă astfel o alternativă modernă de finanţare, adaptată comportamentului de consum actual - în care transparenţa şi controlul bugetului devin priorităţi.
Reprezentanţii fintech-ului spun că soluţiile BNPL pot avea un rol semnificativ în stimularea investiţiilor casnice, într-o perioadă în care costurile materialelor de construcţii şi echipamentelor au crescut, iar accesul la finanţare clasică rămâne restrictiv.
„Pentru mulţi români, modernizarea locuinţei este o investiţie importantă, dar dificil de gestionat integral pe termen scurt. Mokka oferă posibilitatea de planificare a acestor cheltuieli într-un timp mai îndelungat, în rate personalizate, cu transparenţă totală şi fără birocraţie”, mai spun reprezentanţii companiei.
Pentru piaţa locală, integrarea plăţilor în rate direct în experienţa de cumpărare poate deveni un diferenţiator important. În condiţiile în care digitalizarea comerţului şi interesul pentru confortul locuinţei se accelerează, soluţiile BNPL pot transforma deciziile de renovare într-un proces mai accesibil şi mai predictibil pentru consumatori.




















































Opinia Cititorului