Conform unui studiu Kaspersky Lab şi B2B International, 38% dintre companiile care activează în segmentul serviciilor online (cumpărături online, media online şi altele), la nivel global, au fost ţinte ale atacurilor DDoS în ultimele 12 luni, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Rezultatele cercetării Kaspersky Lab arată că organizaţiile din industria IT se confruntă cu cele mai multe atacuri DDoS: la nivel global, 49% dintre companiile IT s-au confruntat cu cel puţin un atac DDoS pe parcursul anului trecut. În plus, şi alte business-uri care oferă servicii online au înregistrat procente ridicate: organizaţii de comerţ electronic (44%), organizaţii care furnizează servicii de telecomunicaţii (44%) şi media (42%). Instituţiile financiare sunt şi ele printre cel mai frecvent atacate - 39% dintre organizaţii au raportat cel puţin un incident de tip DDoS.
Studiul Kaspersky Lab arată că 13% dintre atacurile DDoS la nivel global au blocat complet site-urile companiilor vizate. Cele mai afectate au fost organizaţiile media: 32% dintre acestea au afirmat că atacurile DDoS le-au întrerupt complet activitatea. În cazul în care atacatorii nu pot bloca complet accesul la resursele web ale companiei, aceştia le blochează parţial. De exemplu, 29% dintre respondenţi au afirmat că ei sau utilizatorii lor au întâmpinat probleme în timpul tranzacţiilor online, în urma atacurilor DDoS. Această situaţie este mai gravă în cazul companiilor care lucrează în industria de telecomunicaţii sau logistică - 49%, respectiv 45% dintre acestea, s-au confruntat cu astfel de probleme.
Atacurile DDoS au costuri reduse şi aproape oricine poate lansa unul, iar monedele virtuale criptate permit, celor dispuşi să desfăşoare astfel de atacuri, să-şi ascundă identitatea. Accesul uşor la acest tip de operaţiuni reprezintă o vulnerabilitate pentru orice companie care are rivali pe piaţă să fie expusă unor astfel de riscuri.