Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) regretă faptul că o autoritate a statului, precum ANSVSA, alege să prezinte întregul sector al comerţului online într-o lumină negativă, prin generalizări care asociază achiziţiile alimentare online cu riscuri, potrivit unui comunicat ARMO emis redacţiei. Astfel de mesaje pot induce în eroare publicul şi pot compromite în mod nedrept reputaţia unui sector care contribuie semnificativ la economia digitală din România şi respectă normele legale.
Este esenţial să fie făcută o distincţie clară între magazinele online care funcţionează cu respectarea tuturor prevederilor legale, deţin autorizaţiile necesare şi asigură condiţii riguroase de depozitare şi transport - inclusiv controlul temperaturii pentru alimentele perisabile - şi operatorii neautorizaţi sau persoanele care activează ilegal.
Lipsa acestei diferenţieri alimentează confuzia consumatorilor şi poate afecta nemeritat reputaţia comerţului online românesc, într-un context deja marcat de numeroase provocări şi presiuni, inclusiv concurenţa platformelor extracomunitare, în cazul cărora autorităţile nu analizează riscurile asociate produselor comercializate.
Membrii ARMO acordă prioritate siguranţei alimentare, investind constant în tehnologii şi proceduri care garantează trasabilitatea, transparenţa şi siguranţa produselor livrate către consumatori. Considerăm, aşadar, că este responsabilitatea autorităţilor să distingă ferm între comercianţii online care respectă toate regulile şi acei operatori care acţionează în afara cadrului de reglementare.
ARMO îşi manifestă deschiderea pentru dialog constructiv cu ANSVSA şi celelalte instituţii competente, propunând un parteneriat real în efortul de informare a publicului şi combatere a comerţului neautorizat. Considerăm că astfel de declaraţii publice trebuie să se bazeze pe date concrete şi să ţintească acolo unde există cu adevărat riscuri - către operatorii neautorizaţi care compromit siguranţa alimentară, nu către companiile care îşi desfăşoară activitatea responsabil şi în beneficiul consumatorilor.
Reiterăm angajamentul sectorului online din România pentru respectarea standardelor legale şi protejarea intereselor consumatorilor, precum şi dorinţa de colaborare pentru informarea corectă a publicului cu privire la beneficiile şi siguranţa comerţului online reglementat.
















































Opinia Cititorului