Colliers România anunţă, într-un comunicat remis redacţiei, că a fost desemnată să coordoneze procesul de repoziţionare pentru cele două centre comerciale Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov, considerate repere emblematice ale retailului urban, cu suprafeţe de peste 80.000 de metri pătraţi, respectiv 16.000 de metri pătraţi. Mandatul include realizarea studiului de concept, redefinirea spaţiilor comerciale şi atragerea unor chiriaşi noi, potriviţi contextului actual al pieţei şi specificului fiecărei locaţii.
Astfel, potrivit sursei citate:
„Această colaborare vine în contextul schimbărilor semnificative în comportamentul de consum al bucureştenilor, influenţate de dezvoltarea continuă a pieţei de retail din ultimii 20 de ani. Totodată, zona Piaţa Unirii se află într-un amplu proces de reabilitare structurală, cu lucrări majore anunţate de autorităţi pentru o perioadă estimată de aproximativ doi ani. Intervenţiile asupra planşeului Unirii, element-cheie al infrastructurii urbane, oferă nu doar şansa unei reconfigurări comerciale, ci şi oportunitatea unui nou început pentru una dintre cele mai vizibile şi frecventate zone din Capitală.
Până la finalul anilor '90, Unirea Shopping Center Bucureşti era singurul centru comercial de mari dimensiuni din Capitală şi un punct de referinţă pentru cumpărături. În ultimele două decenii, piaţa s-a extins rapid, cu peste 50 de centre şi galerii comerciale dezvoltate în Bucureşti şi împrejurimi, schimbând treptat comportamentele de consum şi orientând publicul către formate de proximitate sau concepte tematice, mai aproape de casă ori de birou.
Deşi peisajul comercial al Capitalei s-a diversificat semnificativ, zona Unirii a continuat să atragă un flux ridicat de vizitatori, susţinut de poziţionarea ultracentrală şi proximitatea faţă de repere majore precum Centrul Vechi, Palatul Parlamentului, instituţii publice, hoteluri şi clădiri de birouri. Staţia de metrou Piaţa Unirii, principalul nod de transport al oraşului, unde se intersectează trei magistrale, înregistra în 2015 un trafic anual de aproape 30 de milioane de călători, o cifră care, cel mai probabil, este şi mai mare astăzi”.
Alexander Adamescu, Preşedintele Consiliului de Administraţie Unirea Shopping Center, a declarat: .„Unirea a fost întotdeauna mai mult decât un centru comercial - a fost şi rămâne un reper pentru bucureşteni şi pentru mulţi dintre români. Într-un moment în care zona centrală a oraşului trece prin transformări importante, considerăm că este timpul potrivit pentru o nouă etapă în viaţa acestui spaţiu. Ne dorim ca Unirea să redevină un loc vibrant, cu oferte actuale şi atractive, care combină funcţii diverse şi răspund aşteptărilor unui public modern. Vizăm o transformare completă, care să repoziţioneze centrul într-un mod relevant şi inovator. În acest proces, este firesc să căutăm retaileri şi concepte noi, dar şi să colaborăm cu operatorii existenţi care împărtăşesc viziunea noastră şi sunt deschişi să se alinieze noii direcţii de dezvoltare”.
Aceeaşi sursă mai menţionează:
„Obiectivul proprietarului este transformarea Unirea Bucureşti într-un spaţiu multifuncţional modern şi adaptabil, care să depăşească modelul tradiţional de retail axat pe fashion. Noul concept va integra o gamă diversificată de funcţionalităţi şi servicii - de la restaurante, cafenele şi rooftop bars, până la zone dedicate culturii, sportului şi divertismentului. Totodată, proiectul ia în calcul includerea unor spaţii de co-working sau birouri clasice, pentru a răspunde cerinţelor tot mai variate ale consumatorilor urbani şi ale turiştilor care frecventează zona centrală.
Zona Unirii are un potenţial ridicat de atracţie, susţinut nu doar de amplasarea centrală, ci şi de densitatea mare a populaţiei din interiorul inelului central al Bucureştiului, estimată la peste 500.000 de locuitori. La acest bazin urban se adaugă fluxul constant generat de birouri, instituţii, unităţi de învăţământ şi, tot mai mult, de turism. În 2024, România a atras 2,4 milioane de turişti străini, în creştere cu 13,5% faţă de anul anterior, la care se adaugă turiştii români. Zona Centrului Vechi - Unirea - Palatul Parlamentului rămâne una dintre cele mai căutate destinaţii ale Capitalei, datorită mixului de atracţii, evenimente şi opţiuni de petrecere a timpului liber. Pe termen mediu, această dinamică este aşteptată să genereze o creştere semnificativă a numărului de turişti, tendinţă confirmată şi de evoluţiile din alte capitale din regiune. Hotelurile şi spaţiile comerciale din centrul Bucureştiului sunt printre principalii beneficiari ai acestui flux în creştere”.
Simina Niculita, Head of Retail Agency la Colliers România, spune: „Atractivitatea centrelor comerciale din Bucureşti şi modul în care acestea funcţionează s-au schimbat semnificativ în ultimii ani. În acest context, o clădire precum Unirea Bucureşti, cu o locaţie ultracentrală şi accesibilitate excelentă, are nevoie de un suflu nou - concepte actuale, aliniate tendinţelor internaţionale de retail şi petrecere a timpului liber. Potenţialul este uriaş şi suntem încrezători că mulţi operatori, atât locali cât şi internaţionali, vor dori să se alăture acestui proiect, inclusiv branduri care încă nu sunt prezente pe piaţa din România”.
În comunicat se mai precizează:
„Colliers va colabora îndeaproape cu proprietarul pentru a defini noi concepte comerciale care să aducă diversitate, relevanţă şi o mai bună integrare în ţesutul urban, cu scopul de a transforma cele două centre în destinaţii atractive pentru public şi investitori. Procesul de repoziţionare va fi implementat etapizat, având în vedere dimensiunea amplă a clădirii din Bucureşti - prima etapă va începe cu Aripa Splai, urmată de zona centrală şi, ulterior, de segmentul Călăraşi.
În paralel, Colliers va coordona şi repoziţionarea completă a Unirea Shopping Center Braşov, care găzduieşte în prezent doi operatori de fitness şi un restaurant-lounge la ultimul etaj. Clădirea va intra într-un proces extins de renovare, iar redeschiderea este estimată pentru sfârşitul anului 2026 sau începutul lui 2027. Planurile vizează transformarea centrului într-un spaţiu urban multifuncţional, adaptat noilor tendinţe în materie de consum, mobilitate şi stil de viaţă. Braşovul este unul dintre oraşele cu cea mai accelerată dezvoltare economică şi imobiliară din ultimii 15 ani, iar noile concepte de retail şi servicii atrag constant locuitori din oraş şi din zonele învecinate. Poziţionarea centrală a clădirii, în imediata apropiere a Gării, oferă un avantaj important prin accesul facil şi traficul constant, deservind o populaţie de peste 300.000 de locuitori”.
Simina Niculita conchide: „Repoziţionarea centrelor Unirea Shopping Center din Bucureşti şi Braşov este un proiect cu miză strategică, care aduce împreună expertiza imobiliară şi o viziune orientată spre regenerare urbană. Ne propunem să dezvoltăm spaţii deschise şi flexibile, care să răspundă real nevoilor comunităţilor locale şi să rămână relevante într-un oraş în continuă transformare. Scopul nostru este ca aceste centre să devină destinaţii atractive, cu impact pozitiv asupra vieţii urbane. Suntem onoraţi să contribuim la redarea relevanţei unor repere importante pentru peisajul comercial din România”.
Opinia Cititorului