Consiliile judeţene şi primăriile se vor putea înrola, începând de luni, 21 iulie, în platforma MyEterra, pentru a obţine gratuit, online, extrase de carte funciară pentru informare şi extrase din planul cadastral, în cazul imobilelor pentru care cetăţenii solicită acte administrative, precum autorizaţii de construire, certificate de urbanism etc. - a anunţat ministrul Cseke Attila, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
”Astfel, reducem birocraţia şi numărul de acte pe care trebuie să le depună cetăţenii când solicită autorităţii locale autorizaţii sau alte acte specifice”, a precizat ministrul dezvoltării.
Aceasta este cea de-a treia etapă în procesul de simplificare a emiterii documentelor de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), după ce, din 7 aprilie, extrasele de carte funciară, cele de plan cadastral şi cele de primă înregistrare se eliberează gratuit pentru proprietari, dacă solicitantul cere în persoană aceste documente, iar, din 2 iunie, acest serviciu a devenit gratuit şi online.
Pentru a beneficia de noile funcţionalităţi oferite de platforma MyEterra, instituţiile administraţiei publice locale trebuie să transmită o cerere, în care să fie nominalizaţi reprezentanţii autorizaţi să acceseze platforma. Cererile pot fi expediate prin e-mail către oficiile judeţene de cadastru şi publicitate imobiliară, la adresele disponibile în acest LINK.
Această facilitate vizează simplificarea proceselor administrative şi vine în sprijinul cetăţenilor care, până acum, trebuiau să parcurgă individual, paşi suplimentari pentru obţinerea acestor documente. Totodată, măsura contribuie la creşterea eficienţei instituţiilor publice prin acces mai rapid la datele cadastrale şi de carte funciară.
MyEterra este pusă la dispoziţie de ANCPI, instituţie aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Prin intermediul acestei platforme, reprezentanţii desemnaţi ai primăriilor şi ai consiliilor judeţene pot accesa direct şi gratuit documentele necesare pentru soluţionarea cererilor cetăţenilor privind imobilele aflate în proprietate.
”Toate aceste măsuri au impact direct asupra reducerii birocraţiei, creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor şi scurtării timpilor de interacţiune cu autorităţile” - a conchis ministrul Cseke Attila.
1. Sper ca se auditeaza
(mesaj trimis de anonim în data de 18.07.2025, 12:05)
Vor fi surprize cum tot verifica functionarii diversi cetateni in interes personal.
Oricum, de la simplificarea de cadastrare si punere in proprietate numai probleme au cauzat. Bine ca acum au pe cine sa taxeze.