Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat miercuri că reforma curriculumului pentru învăţământul liceal mai parcurge o etapă, iar peste 1.500 de specialişti sunt implicaţi în elaborarea noilor programe de studiu, având ca reper profilul de formare al absolventului, conform Agerpres.
Daniel David a semnat Nota pentru aprobarea grupurilor de lucru care vor elabora noile programe ale disciplinelor din planul-cadru pentru învăţământul liceal, pornindu-se de la selecţia realizată prin apel public în anul 2021, la care au fost avute în vedere următoarele criterii: pregătire profesională, experienţă în domeniul proiectării curriculare, experienţă în domeniul analizei şi proiectării curriculare, realizarea unui proiect inovativ de programă şcolară şi activitate efectivă la catedră, transmite sursa.
Potrivit unui mesaj al ministrului, grupurile de lucru au fost actualizate cu: propunerile venite din partea Academiei Române şi din mediul universitar/academic, membri ai grupurilor de lucru pentru elaborarea programelor şcolare pentru învăţământul gimnazial şi a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, propunerile venite din partea partenerilor (organizaţii ştiinţifice şi profesionale) cu care Ministerul Educaţiei şi Cercetării are protocoale de colaborare, completări punctuale acolo unde responsabilii/coordonatorii au identificat nevoi specifice pentru o anumită disciplină.
În funcţie de necesităţi şi de dinamica internă, componenţa va putea fi actualizată în cursul activităţilor.
Modalitatea de lucru va include următoarele linii directoare (aceste linii directoare vor fi implementate şi de specialiştii care vor elabora programe pentru disciplinele opţionale): programele trebuie să fie mai puţin încărcate şi relevante, fiecare grup de lucru raportându-se la cel puţin 3 modele europene, programele trebuie să aibă o legătură logică explicită cu nivelul anterior (gimnaziu) şi potenţial universitar.
"Un procent de 25% din timpul dedicat unei discipline trebuie să implice activităţi de: consolidare-fixare (inclusiv pentru performanţă), remediale, utilizare a competenţelor dobândite la viaţa cotidiană", se arată în mesajul ministrului, potrivit Agerpres.
"După elaborarea planurilor-cadru, stabilirea unui conţinut adecvat şi relevant este un factor decisiv pentru însemnătatea studiilor liceale, inclusiv în prevenţia analfabetismului funcţional. Noile linii directoare, derivate din Raportul QX, vor contribui la relevanţa acestui demers. Ulterior, ne vom focaliza pe metode eficiente de predare a acestor conţinuturi şi pe elaborarea de manuale atractive. Aşteptarea este ca, în 4-5 ani, să începem să vedem efecte în creşterea relevanţei sociale a studiilor liceale şi în reducerea analfabetismului funcţional", a transmis Daniel David.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2025, 10:57)
"programele trebuie să fie mai puţin încărcate şi relevante,"
e clar ce va fi de aici.
la englezi la mba, pe nimeni nu interesa toceala, examenul l-am dat cu cartile pe masa. puteai sa te uiti, dar intrebarea a fost ceva de genul, FED a decis ieri nu stiu ce, cum influenteaza acest lucru ceva din economie.
Si cartile, la nivel postuniversitar, poze, glumite, desene scheme tabele, exercitii la sfarsitul fiecarui capitol. Proiecte, individuale si in grup. Cat mai simplu straduinta maxima sa intelegi , nu sa memorezi ca papagalul, redai la examen si uiti in 5 zile. Un soc pt cineva venit din invatamantul romanesc.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2025, 13:50)
si daca e asa grozav invatamantul englezesc , de ce vin la racolat elevi si studenti de la noi ? cunosc caz concret , se duc la director si intreaba de elevi buni dupa care urmeaza racolarea .
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2025, 13:52)
Si cum raspunzi la intrebari daca nu citesti nimic ?
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2025, 16:25)
Pai citesti evident, dar accentul se pune numai pe inteles conceptele, pe aplicare practica, nu pe memorare.
De exemplu, in loc sa te invete teoretic cum se face un plan de afaceri, te pune sa faci unul, individual sau un proiect de grup.
Si poti sa faci acel plan cu cartea pe masa, nimeni n-are pretentia sa retii ceva pe de rost si apoi sa faci. Si acel plan nu trebuia sa fie teoretic ci aplicabil la firma unde lucrai. ceva care sa mareasca profitul firmei.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2025, 16:33)
chat gpt
în multe sisteme educaționale din SUA și Marea Britanie există examene de tip „open book” sau „open notes”, unde elevii și studenții pot avea manualele, notițele sau alte resurse pe masă.
accentul nu e pe memorarea mecanică a datelor, ci pe:
înțelegerea conceptelor
abilitatea de a aplica teoria în situații noi
gândirea critică și rezolvarea de probleme
căutarea și selecția informației relevante rapid
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2025, 16:36)
în mediul universitar și în anumite domenii (drept, inginerie, medicină), examenele open book sunt destul de obișnuite.
Practic, profesorii știu că în viața reală nimeni nu îți cere să ții toată teoria în cap, dar trebuie să știi unde și cum să găsești răspunsul și să-l aplici corect.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2025, 17:05)
Cica specialisti... :)))
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.08.2025, 17:07)
Asta o uitat ca 1500 de specialisti acum inseamna 0,15 de specialisti :))))