Goldbach Group încheie un parteneriat strategic cu Hubix, companie românească de management şi investiţii, şi atrage o investiţie de peste 5,3 milioane de euro pentru dezvoltarea a patru noi parcuri de retail sub brandul K2, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Parteneriatul combină experienţa Goldbach Group în dezvoltarea de parcuri de retail cu expertiza Hubix în structurarea finanţărilor şi atragerea capitalului privat printr-o comunitate consolidată de investitori. Valoarea brută de dezvoltare (Gross Development Value) a celor 4 parcuri de retail la finalizarea acestora este estimată la 24 milioane de euro.
Investiţia vizează un parc de retail în Târgu Mureş, care va include două faze de dezvoltare, şi alte trei proiecte în Drobeta Turnu Severin, Ştefăneştii Noi (judeţul Argeş) şi Şimian (judeţul Mehedinţi). Cele patru parcuri de retail dezvoltate în cadrul parteneriatului dintre Goldbach Group şi Hubix urmează să fie inaugurate în perioada decembrie 2026 - începutul anului 2027. Odată cu finalizarea lor, portofoliul de parcuri de retail al K2 Retail Properties, parte a Goldbach Group, va fi extins cu o suprafaţă închiriabilă de peste 12.000 mp, ajungând astfel la 25.000 mp, respectiv 15 parcuri de retail operaţionale.
Florentin Avădanei, fondator şi co-CEO Goldbach Group a declarat că: „Atragerea unui investitor strategic precum Hubix în dezvoltarea celor patru noi proiecte de parcuri de retail K2 ne oferă posibilitatea de a beneficia de experienţa echipei Hubix, pentru a susţine finalizarea şi operarea lor eficientă. Hubix aduce în acest parteneriat un aport esenţial prin profesionalismul în atragerea şi structurarea capitalurilor, respectiv în poziţionarea şi strategia de valorificare a investiţiilor. Goldbach Group îşi va menţine implicarea în stabilirea direcţiilor strategice ale proiectelor, astfel încât ele să îndeplinească obiectivele noastre de calitate şi sustenabilitate. În acelaşi timp, vom continua să ne concentrăm pe creşterea portofoliului nostru de parcuri de retail, menţinându-ne angajamentul de a dezvolta proiecte adaptate nevoilor pieţei şi aşteptărilor clienţilor, care să aducă beneficii pe termen lung comunităţilor locale”.
De asemenea, Daniel Tudor, Co-Founder & Chief Investment Officer, Hubix a afirmat că: „Parteneriatul cu Goldbach Group reprezintă un pas firesc în strategia Hubix de a construi un portofoliu diversificat şi solid de investiţii, adăugând astfel în portofoliul nostru componenta de retail modern, un segment care rămâne extrem de rezilient în România. Venim nu doar cu capital, ci şi cu un ecosistem complet de expertiză în structurarea finanţărilor, due-diligence, guvernanţă şi operare, astfel încât fiecare proiect să aibă un parcurs predictibil şi scalabil. Avem încredere în viziunea K2 Retail Properties şi în capacitatea Goldbach Group de a livra proiecte relevante pentru comunităţile locale. Prin acest parteneriat accelerăm extinderea portofoliului Hubix, dar şi oportunităţile pentru investitorii din comunitatea noastră”.
Primul acord de tip Equity Investment a fost încheiat între Goldbach Group şi Hubix pentru dezvoltarea parcului de retail K2 Târgu Mureş, respectiv o galerie comercială non-food. Proiectul include două faze de dezvoltare, cu o suprafaţă totală închiriabilă (GLA) de 6.716 mp. Prima fază a parcului acoperă 3.016 mp, iar cea de-a doua 3.700 mp.
K2 Târgu Mureş beneficiază de câteva avantaje strategice, printre care proximitatea unei ancore food - un magazin Lidl România - de care parcul de retail va fi conectat direct. Parcul este amplasat lângă ansamblul Maurer Residence Târgu Mureş şi în apropierea altor zone comerciale şi rezidenţiale în curs de dezvoltare, ceea ce asigură un flux pietonal şi rutier constant. Zona are o populaţie estimată la peste 70.000 de locuitori pe o rază de 2 km, cu potenţial de extindere în localităţile limitrofe, precum Sâncraiu de Mureş.
Parcul de retail K2 Drobeta are o suprafaţă totală închiriabilă de 2.864 mp şi va include un magazin Penny şi o galerie comercială non-food, dezvoltate pe un teren de 9.410 mp. Ancora food acoperă 1.220 mp, iar zona non-food 1.644 mp, destinată brandurilor complementare, serviciilor şi operatorilor locali.
Proiectul este amplasat pe una dintre arterele principale ale oraşului, în apropierea gării şi portului, beneficiind de acces facil şi de un flux constant de trafic auto şi pietonal, atât din partea locuitorilor, cât şi a persoanelor aflate în tranzit.
Celelalte două parcuri de retail dezvoltate în Ştefăneştii Noi şi Şimian vor avea suprafeţe închiriabile de 1.285 mp, respectiv 1.770 mp.
K2 Retail Properties a deschis primul parc de retail sub brandul K2 la Râşnov, judeţul Braşov, în 2024, acesta fiind închiriat integral unor retaileri internaţionali. Ulterior, K2 Retail Properties a achiziţionat opt galerii de retail food şi non-food în Zărneşti, Huşi, Moreni, Motru, Oraviţa, Orăştie, Titu şi Vălenii de Munte.
În plus, în martie 2025, K2 Retail Properties a inaugurat Lidl Berceni, parte a parcului de retail K2 Berceni, cea de-a 10-a locaţie din portofoliu. Proiectul va fi completat în 2027 cu o galerie de retail non-food.
Hubix accelerează diversificarea portofoliului său de investiţii cu componenta de retail, după startul de succes a două proiecte majore de regenerare urbană: unul în Cluj (Citius) şi unul în Sibiu (The Lake Home), ambele dezvoltări rezidenţiale cu funcţiuni mixed-use şi poziţionare strategică în cele mai dinamice zone ale oraşelor. De asemenea, Hubix pregăteşte lansarea unui proiect rezidenţial important în cea mai efervescentă zonă din Bucureşti - Pipera - în proximitatea principalului pol de business al Capitalei, consolidând astfel direcţia de expansiune şi diversificare a portofoliului companiei.
















































Opinia Cititorului