Marius Pandel: "AnimaWings vrea să aducă o alternativă, nu concurenţă, în sectorul aviaţiei"

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 29 mai

Marius Pandel, President of the Board în cadrul companiei, a subliniat: "Acesta este un proiect de suflet al nostru, de aceea se şi numeşte AnimaWings - «Suflet cu aripi» sau «Aripile sufletului». Noi vrem o alternativă la low cost, nu vrem să fim o companie low cost, ci o companie smart şi să oferim respect clientului, în primul rând prin flota de avioane pe care o aducem".

Marius Pandel, President of the Board în cadrul companiei, a subliniat: "Acesta este un proiect de suflet al nostru, de aceea se şi numeşte AnimaWings - «Suflet cu aripi» sau «Aripile sufletului». Noi vrem o alternativă la low cost, nu vrem să fim o companie low cost, ci o companie smart şi să oferim respect clientului, în primul rând prin flota de avioane pe care o aducem".


Inteligenţa Artificială nu ameninţă sectorul aviaţiei, dimpotrivă, este percepută ca un avantaj de către piaţa de profil, ne-a spus Dan Andrei, Flight Operations Director la AnimaWings. Cu peste 50 de ani de experienţă în aviaţie, domnul Dan Andrei ne-a precizat: "Noi ne confruntăm tot timpul cu Inteligenţa Artificială, nu ne simţim ameninţaţi, pentru că în domeniul aviaţiei este foarte multă automatică, foarte mult soft, foarte multă resursă tehnologică. Avem o mulţime de senzori care detectează în timp real starea avionului şi, mai mult, transmit situaţia la sol. Din punct de vedere tehnic, este foarte posibil ca un avion să poată pleca de la sol fără echipaj, doar că nu ştiu dacă pasagerul este pregătit pentru acest lucru, nu ştiu dacă ar decola fără o persoană în faţă. Dar posibil este, ca dovadă faptul că există avioane experimentale, că zburăm cu drone etc.".

Declaraţiile ne-au fost oferite în cadrul evenimentului de inaugurare a noului sediu AnimaWings, situat pe strada Bucureşti-Ploieşti, în proximitatea Aeroportului Internaţional Henri Coandă.

AnimaWings este o companie aeriană 100% românească, ce aparţine în întregime Memento Group, din care face parte şi agenţia de turism Christian Tour.

Marius Pandel: "AnimaWings vrea să aducă o alternativă, nu concurenţă, în sectorul aviaţiei"

"O nouă companie românească de zbor pe piaţa noastră ar trebui să arate exact ca AnimaWings", este de părere Dan Andrei, care opinează că, în industria aviaţiei există "o vânzoleală permanentă, în care omenii pleacă de la nişte premise false - nu-şi propun să facă ceva, toţi vor să cumpere avioane. Dar avionul este doar mijlocul cu care să -ţi desfăşori business-ul, nu este un scop. Ca atare, trebuie mai întâi să-ţi stabileşti coordonatele, intenţia, dorinţa şi abia apoi să vezi cu ce duci toate acestea la îndeplinire. AnimaWings a fost făcută pentru acest segment de piaţă, pentru turişti, întrucât Christian Tour ştia ce vrea şi a înfiinţat această companie în funcţie de necesitatea business-ului. Pentru scopul propus, AnimaWings este structurată cum trebuie, în ceea ce priveşte flota de avioane şi tipul acestora. Într-o companie de zbor, toate creşterile trebuie să fie sustenabile, de aceea nu poate avea loc o dezvoltare importantă de flote. De exemplu, un număr de 20 de avioane înseamnă o structură imensă. De regulă, un avion înseamnă cinci echipaje, adică 30 de oameni, care trebuie pregătiţi, antrenaţi, menţinuţi şi exploataţi. Pentru zece avioane avem dintr-o dată 300 de oameni doar personal navigant. Nu mai calculăm întreţinerea, care este devastatoare din punct de vedere al costurilor, la fel petrolul, serviciile de sol etc., toate acestea costă enorm. De aceea, modul în care operează AnimaWings este foarte corect şi sustenabil. Este vorba despre un management responsabil, mai ales că vorbim despre resurse umane super-calificate şi despre resurse financiare imense".

Directorul AnimaWings ne-a mai spus, printre altele, că situaţia din sectorul aviaţiei nu este una bună din cauza lipsei de predictibilitate: "Fluctuaţia în management, mai ales la vârful companiilor, determină foarte multe alte mişcări - de angajaţi, de pasageri, de tarife etc. Piaţa nu este predictibilă, iar noi, oamenii, ne dorim stabilitate".

În ceea ce-i priveşte pe specialiştii din domeniu, dincolo de ceea ce se vede - echipaje în uniformă impecabilă -, există o mulţime de lucruri care intervin pentru ca încrederea pasagerului să fie totală şi justificată, conchide specialistul, adăugând: "Membrii echipajului trebuie selecţionaţi, antrenaţi, menţinuţi, aduşi mereu la zi cu informaţia, pentru că nu te-ai făcut pilot şi eşti acelaşi toată viaţa. Se schimbă comandamentele, aeroporturile pe care operezi, modul de operare, se schimbă vremurile, vremea şi toate acestea pun presiune pe toată lumea. Grija noastră, în management, este să vedem ce provocări avem şi să le facem faţă, se prevenim acele provocări, să identificăm programe de training, oamenii potriviţi, locurile şi momentele pentru a-i trimite la training, ca să obţină o performanţă cât mai bună şi, evident, cât costă fiecare, pentru că fiecare leu cheltuit trebuie să se regăsească în ceva, iar la AnimaWings se regăseşte în siguranţă".

Marius Pandel: "Ne dorim preţuri decente pentru clienţi, calitate şi siguranţă"

AnimaWings vrea să aducă o alternativă, nu concurenţă, în piaţa aviaţiei, ne-a spus Marius Pandel, President of the Board în cadrul companiei, subliniind: "Acesta este un proiect de suflet al nostru, de aceea se şi numeşte AnimaWings - «Suflet cu aripi» sau «Aripile sufletului». Noi vrem o alternativă la low cost, nu vrem să fim o companie low cost, ci o companie smart şi să oferim respect clientului, în primul rând prin flota de avioane pe care o aducem. Este vorba despre avioane noi, de ultimă generaţie, cu spaţiu mare între scaunele rabatabile şi confortabile, cu business class în fiecare avion (inclusiv pe cursele interne, ceea ce este un plus faţă de ce există acum în piaţă), cu catering la bord, cu wifi. De asemenea, clasa tarifară one va presupune o diferenţă foarte mică de preţ, de doar cinci euro faţă de cea basic, şi va include şi bagajul de mână pentru pasageri. Nu în ultimul rând, avem un personal calificat, cu foarte mare experienţă, trainuit în mod constant, astfel încât să ofere acel serviciu de «customer experience» la boardul avionului pentru pasageri".

Avioanele AnimaWings vor zbura către aeroporturile principale din străinătate, ne-a mai spus Marius Pandel: "De exemplu, în Paris zburăm către Charles De Gaulle, în Stokholm zburăm către Arlanda etc. Începem cursele interne din 15 septembrie, cu nouă frecvenţe pe săptămână către Iaşi. Astăzi (n.r. ieri) am lansat încă patru frecvenţe pe săptămână - în total nouă - către Cluj şi şase către Oradea. Ne dorim să unim România şi, pe măsură ce ne ajung celelalte avioane comandate (avem 12 avioane care trebuie să vină până în 2027-2028), ne dorim să acoperim toată ţara, să avem aceste curse interne prin care să aducem trafic către zonele din ţară. Foarte mulţi oameni din Bucureşti au o problemă în a călători cu avionul între oraşele ţării pentru că nu există suficientă conectivitate. Cu cât sunt mai multe curse către un oraş, cu atât creşte conectivitatea şi se transformă într-o autostradă aeriană. Ne dorim preţuri decente pentru clienţi, calitate şi siguranţă. Adăugând curse noi pe anumite rute, acestea nu vor mai fi monopolizate doar de oamenii de business sau de politicieni, astfel încât oamenii care vor să plece într-un city break sau vor să-şi viziteze rudele vor găsi bilete la preţuri decente pe cursele interne.

Pe extern, targetăm curse atât pentru leisure, cât şi pentru business. Am reuşit să obţinem slot pe Charle de Gaulle, din Paris (o locaţie extrem de solicitată, unde nu se obţine uşor slot) şi vom avea şase frecvenţe pe săptămână către acest aeroport, ceea ce înseamnă că vom zbura în fiecare zi, mai puţin sâmbăta, către Paris. Mai zburăm către Larnaca, Cipru - trei frecvenţe pe săptămână - şi către Arlanda, Stokholm".

Marius Pandel ne-a precizat că, în acest moment, compania operează cu două aeronave A320 şi, de moment, a semnat contractul pentru şase aeronave A220, fiind în negocieri să semneze pentru alte şase: "Primele două urmează să vină în august, după care altele două în 2025, în 2026 vom primi patru aeronave noi şi în 2027 vom vedea dacă vom primi două sau patru".

Proprietarul AnimaWings subliniază că, în procesul de alegere a noului sediu al companiei a contat foarte mult proximitatea faţă de aeroport: "Este foarte important ca personalul nostru să fie mulţumit de locul în care lucrează şi, în acest sens, oferim beneficii şi o atmosferă bună, astfel încât să poată transmite mai departe aceeaşi energie pozitivă inclusiv pasagerilor care vor călători cu AnimaWings. Proximitatea contează foarte mult, de aceea am ales un sediu în apropierea Aeroportului Henri Coandă, care să ofere opţiuni de masă, de fitness etc. pentru angajaţi, dar să fim şi aproape de aeroport".

Noul sediu al operatorului de zbor are 870 de mp, AnimaWings angajând circa 150 de persoane.

În ceea ce priveşte piaţa forţei de muncă din domeniu, Marius Pandel ne-a declarat: "Dacă la început ne-a fost greu cu forţa de muncă, acum, fiind în cel de-al cincilea an de AnimaWings, cei din piaţă au văzut că suntem serioşi şi că respectăm toate reglementările, ceea ce este foarte important pentru staff. Foarte mulţi din piaţă aleg să vină către noi, pentru că este un proiect serios, care se desfăşoară pe termen lung, avem o strategie foarte clară şi un plan de business foarte bine gândit, împreună cu CFO, cu CEO şi cu acţionarii companiei. Notorietatea celorlalte branduri pe care le-am creat în piaţă dau garanţia persoanelor care vor să vină către noi că suntem serioşi şi că ştim să facem business. Precizez că avem angajaţi atât specialişti cu experienţă în domeniu, dar dăm şi celor noi şansa să crească".

Până acum, cu AnimaWings au zburat circa 500.000-600.000 de pasageri, iar după ce va lansa cursele regulate, compania targetează aproximativ 500.000 de pasageri doar pentru primul an de operare, potrivit sursei citate.

Recent, Memento Group a cumpărat de la Aegean Airlines - cel mai mare jucător din regiune în acest sector - partea majoritară de acţiuni a companiei AnimaWings, fondată în 2019. În ocazia tranzacţiei, Cristian Pandel, Chairman of the Board Memento Group, ne-a declarat: "Pentru a învăţa cum se fac lucrurile cu succes în această industrie, ne-am asociat cu colegii de la Aegean, care sunt printre cei mai buni în domeniu din regiunea noastră, şi am învăţat foarte mult în ultimii trei ani, atât din punct de vedere operaţional, cât şi în ceea ce priveşte procesul de lucru, echipele, trainingul şi multe altele. Când am fondat Anima era doar un proiect, acum, la cumpărare, este o companie care operează de aproape cinci ani, cu foarte mulţi pasageri, care au călătorit şi au fost mulţumiţi de serviciile de calitată înaltă. Este o companie cu infrastructură, echipă, sisteme, proceduri şi protocoale de siguranţă. Evident că acest lucru a presupus şi presupune în continuare şi runde foarte mari de investiţii, de care suntem conştienţi. Vorbim de cifre cu şapte zero-uri pe care le-am investit în acest proiect, iar investiţia a fost graduală. Tot ceea ce s-a făcut până acum a fost doar investiţie în AnimaWings, nu beneficiu. Pe parcurs s-a majorat capitalul, iar acum pornim de la un capital pozitiv. În următoarea fază vom investi activ, pentru susţinerea Anima şi pentru creşterea cotei de piaţă. Ne dorim ca Anima să fie un proiect românesc bazat pe calitate, care să pună România pe harta turistică şi de aviaţie".

Zilele trecute, compania a anunţat începerea operării, din luna septembrie, a cinci rute noi, care vor fi deservite de avioane Airbus A220-300, aeronave construite pe un concept mult mai eficient şi mai confortabil. Hub-ul principal va fi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Zborurile sunt disponibile deja la vânzare, pe site-ul companiei, iar operarea efectivă va începe din 15 septembrie, pe rutele Bucureşti-Cluj-Napoca, Bucureşti-Iaşi, Bucureşti-Oradea, Bucureşti-Larnaca, Bucureşti-Paris CDG. De la 1 octombrie, AnimaWings va zbura şi pe ruta Bucureşti-Stockholm.

Aeronavele Airbus A220, folosite de AnimaWings pentru aceste zbroruri, au 140/148 locuri, 12 scaune de business rabatabile, un spaţiu între scaune net superior altor modele din piaţă şi cinci locuri pe fiecare rând. Avioanele produc cu 50% mai puţin zgomot, cu 30% mai puţină poluare şi consumă cu 25% mai puţin combustibil decât cele din vechile generaţii. Aceste caracteristici le permit să aterizeze inclusiv pe aeroporturile din interiorul oraşelor, unde normele de poluare sunt mai stricte, dar şi distanţele de transfer sunt mai scurte pentru pasageri. Airbus 220-300 este o aeronavă foarte fiabilă, care se pretează trendului actual, fiind potrivită atât segmentului de business, cât şi pasagerilor care zboară în destinaţii de vacanţă.

Comanda carte
APA NOVA
e-infra.ro
eximbank.ro
fngcimm.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Iun. 2024
Euro (EUR)Euro4.9771
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6576
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2114
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9174
Gram de aur (XAU)Gram de aur347.5083

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb