Producătorul de camioane Iveco a debutat la Bursa din Milano

A.V.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital #Auto / 5 ianuarie

Gerrit Marx, CEO Iveco Group (foto stânga): "Prima noastră zi de tranzacţionare marchează o piatră de hotar istorică, deoarece devenim o companie complet independentă".

Gerrit Marx, CEO Iveco Group (foto stânga): "Prima noastră zi de tranzacţionare marchează o piatră de hotar istorică, deoarece devenim o companie complet independentă".

În prima zi de tranzacţionare, 3 ianuarie, titlurile companiei au pierdut 11%, însă ieri s-au redresat Iveco s-a desprins din CNH Industrial, grup care rămâne concentrat pe utilaje agricole şi de construcţii

Iveco Group NV, divizia de camioane şi autobuze a CNH Industrial NV din Italia, a debutat în 3 ianuarie la Bursa din Milano (Euronext Milano), titlurile companiei scăzând puternic în prima sesiune de tranzacţionare.

Societatea, care include diviziile de vehicule comerciale şi specializate, de propulsie şi activităţi de servicii financiare, este evaluată la circa 3,5 miliarde de euro, iar debutul său pe piaţă a venit la câteva săptămâni după o mişcare similară a diviziei de camioane aparţinând companiei germane Daimler AG (Daimler Truck Holding AG).

Pe parcursul zilei de luni, acţiunile Iveco (simbol "IVG") au coborât cu până la 11%, atingând 9,99 euro, însă ieri, la ora locală 12.23, acestea erau tranzacţionate la 10,89 euro, în urcare cu 7,7% faţă de închiderea din ziua anterioară.

Analiştii băncii italiene de investiţii Equita, citaţi de Il Sole 24 Ore, estimează un preţ ţintă de 18 euro pentru o acţiune Iveco, apreciind că acest grup are "resursele necesare pentru relansare".

Listarea Iveco a avut loc după desprinderea sa recentă din CNH. Controlată de familia miliardarului Agnelli din Italia, societatea CNH îşi propune să obţină mai multă valoare din alte segmente, concentrându-se pe echipamente agricole şi utilaje de construcţii.

"Desprinderea Iveco se bazează pe ideea principală că există puţine sinergii între vehiculele comerciale şi utilaje", a declarat, conform Bloomberg, directorul executiv al Iveco, Gerrit Marx. În opinia sa, pe viitor, în cazul camioanelor, sistemele de propulsie cu baterii electrice şi celule de combustibil cu hidrogen vor domina, iar în cazul tractoarelor, biocombustibilii vor conduce tranziţia energetică.

Desprinderea Iveco vine după ce discuţiile de anul trecut pentru o vânzare a sa către China FAW Group Co. au eşuat din cauza unor neînţelegeri privind preţul şi după ce guvernul italian a semnalat că se va opune unui asemenea acord. CNH a dezvăluit pentru prima oară planurile pentru separarea Iveco în 2019.

Atât Iveco, cât şi Daimler Truck speră să ia viteză, în calitate de companii independente, în procesul de trecere la baterii electrice şi celule de combustibil cu hidrogen, în vederea respectării reglementărilor înăsprite privind emisiile de gaze cu efect de seră. Trecerea costisitoare de la motorul diesel la funcţii de conducere autonomă deschide, de asemenea, uşa unor noi concurenţi precum Tesla Inc. şi Nikola Corp.

Iveco a încheiat un parteneriat cu startup-ul american Nikola pentru producţia de camioane la fabrica sa din Ulm, Germania, unde era programată să înceapă producţia de vehicule grele electrice cu baterie la sfârşitul anului trecut. La o dată ulterioară este aşteptată fabricarea de camioane electrice cu celule de combustibil cu hidrogen.

În noiembrie, Iveco a anunţat, de asemenea, că va furniza gigantului american de retail online Amazon.com Inc. peste 1.000 de vehicule pe gaz, în Europa.

"Timpul pentru consolidarea industriei noastre a trecut şi căutăm mai mult parteneriate, aşa cum am făcut cu Nikola", a subliniat Marx, menţionând că Iveco îşi caută un partener în industria tehnologiei financiare pentru a construi o platformă digitală pentru dealeri şi clienţi

Iveco (Industrial Vehicles Corporation) a fost înfiinţată în 1975 de compania-mamă Fiat pentru a servi piaţa europeană de camioane şi autobuze. La acel moment, Iveco includea cinci mărci, inclusiv Fiat Veicoli Industriali, Unic şi Magirus Deutz. Investitorii existenţi ai companiei vor primi o acţiune Iveco pentru fiecare cinci titluri comune CNH deţinute. Exor NV, holdingul familiei Agnelli, va păstra 27% din acţiunile ordinare şi 42,5% din drepturile de vot.

Iveco operează separat de CNH

Desprinderea Iveco din CNH a fost votată de acţionarii grupului la data de 23 decembrie 2021. Procesul de desprindere de CNH a fost finalizat în 31 decembrie, iar de la 1 ianuarie 2022, Iveco Group operează independent şi separat de CNH Industrial. În urma separării, titlurile CNH Industrial se tranzacţionează la New York Stock Exchange (NYSE) şi la Euronext Milano. Compania CNH este aşteptată să îşi anunţe planurile şi strategiile viitoare la data de 22 februarie.

De menţionat că şi Daimler Truck, cel mai mare producător de vehicule comerciale din lume, s-a separat de Daimler după un secol sub acelaşi acoperiş. Daimler Truck este evaluat în prezent la aproximativ 27 de miliarde de euro şi a câştigat aproape 6% de la începutul tranzacţionării, pe 10 decembrie

Gerrit Marx, Iveco: "Ne vom asocia, nu vom vinde compania"

Întrebat despre strategia de parteneriat a Iveco, Gerrit Marx, CEO-ul companiei, a spus, la ceremonia de debut al acesteia pe piaţă, că discuţiile vor fi reluate acum, după perioada de linişte de dinaintea listării, dar "nimic imediat" nu se află la orizont.

Cel mai mic dintre marii producători europeni de camioane, Iveco, a fost adesea văzut ca o potenţială ţintă de fuziuni şi achiziţii. Marx a spus, citat de Reuters, că nu vede Iveco nici ca pe o ţintă, nici ca pe un negociator agresiv. "Ne vom asocia, nu vom vinde compania", a subliniat domnia sa.

Monica Bosio, analist al băncii italiene Intesa Sanpaolo, este de părere că Iveco este bine pregătită să opereze independent, dar "pe termen mediu-lung, angajamentul său de a colabora cu alţi jucători poate duce la fuziuni şi achiziţii".

Vorbind înainte de listare, Gerrit Marx a mai spus că Iveco câştigă cotă de piaţă pe segmentul camioanelor uşoare şi autobuzelor. Oficialul Iveco a declarat: "Suntem mici, dar putem acţiona foarte repede. Am demonstrat că în numai doi ani putem dezvolta camioane complet electrice şi le putem aduce în producţia de serie"

Iveco Group estimează să obţină venituri industriale cuprinse între 16,5 şi 17,5 miliarde de euro (18,7-19,8 miliarde dolari) în 2026. Conform celor mai recente date disponibile, Iveco a avut venituri de 10,4 miliarde de euro (11,8 miliarde de dolari) în 2020, faţă de 11,8 miliarde de euro în 2019, anul anterior pandemiei.

În plus, Iveco s-a angajat să atingă neutralitatea carbonului până în 2040.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
BTPay
Electromagnetica
infinitumcosmetics.ro
fabricadeceai.ro

Curs valutar BNR

19 Mai. 2022
Euro (EUR)Euro4.9474
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7141
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8270
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8404
Gram de aur (XAU)Gram de aur276.8333

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
piperea.ro
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro