STUDIU:O treime dintre românii din mediul urban consumă zilnic pâine, faţă de peste jumătate dintre persoanele din mediul rural


Miscellanea / 19 aprilie

O treime dintre românii din mediul urban consumă zilnic pâine, faţă de peste jumătate dintre persoanele din mediul rural

Peste jumătate dintre românii din mediul rural consumă pâine zilnic, în comparaţie cu doar o treime dintre cei care locuiesc în mediul urban, iar cinci din zece persoane au afirmat că vor prepara cozonacul de Paşte în casă, conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research, publicat astăzi.

Studiul relevă faptul că franzela (42%), alături de pâinea feliată/ambalată (41%) şi pâinea albă (39%) sunt cele mai populare produse de panificaţie incluse în dieta zilnică a românilor. Acestea sunt şi produsele pentru care 84% dintre români au resimţit în cea mai mare masură creşterea preţurilor, comparativ cu anul anterior.

Conform studiului, românii din mediul urban sunt din ce în ce mai preocupaţi să aibă un stil de viaţă sănătos şi, astfel, mai înclinaţi în a căuta alternative alimentare mai sănătoase, cu valoare nutriţională mai mare pe care sa le introducă în alimentaţia zilnică.

În acest context, pâinea neagră/ integrală/ cu seminţe e consumată zilnic de 17% dintre respondenţi şi în mai mare măsură de persoanele din mediul urban (19%) în comparaţie cu persoanele din mediul rural (14%).

Pâinea este prezentă mai des pe mesele românilor din mediul rural

De asemenea, se poate observa că persoanele din mediul rural consumă zilnic mai multă pâine decât persoanele din mediul urban, diferenţe semnificative putând fi observate atât în cazul franzelei (urban: 35%, rural: 51%), cât şi în cazul pâinii albe (urban: 32%, rural: 49%).

În ceea ce priveşte categoria celor mai puţin populare produse de panificaţie în rândul românilor, cele mai mari scoruri sunt înregistrate de ciabatta şi foccacia, care nu sunt consumate niciodată de 40% dintre români.

Cozonacul - nelipsit de pe mesele românilor în zilele de sărbătoare şi nu numai.

Potrivit studiului, cozonacul este produsul de panificaţie consumat de cei mai mulţi români. 95% dintre români consumă cozonac cel puţin o dată pe an, făcând acest aliment unul dintre cele mai îndrăgite produse de panificaţie ce se află pe mesele românilor.

Sărbătorile pascale şi consumul de cozonac

La fel ca anul trecut, jumătate dintre români declară că vor prepara cozonacul pentru Paşte în casă, în mai mare măsură persoanele din mediul rural (56%).

Comparativ cu anul anterior, proporţia celor care declară că vor cumpăra dintr-un magazin cozonacul a crescut cu 5 procente, până la 42%. Dintre aceştia, cei mai mulţi (44%) declară că vor cumpara cozonaci de la supermarket/ hypermarket. Comparativ cu anul 2021, procentul persoanelor care preferă să cumpere cozonac de la brutărie a crescut cu 4 procente, de la 33% până la 37%.

80% dintre români preferă reţete şi branduri autohtone de cozonac

Potrivit studiului, românii preferă în continuare reţete tradiţionale de cozonac, 8 din 10 români optând pentru branduri şi reţete româneşti, în mai mare masură persoanele peste 55 de ani (90%), dar şi cele din mediul rural (84%).

Procentul persoanelor care preferă reţete sau branduri internaţionale a scăzut faţă de anul anterior, de la 28% la 21%.

Prepararea produselor de panificaţie în casă este mai redusă comparativ cu anul trecut, evoluţie ce poate fi explicată de relaxarea restricţiilor şi de descreşterea trendului "gătitului acasă" adus de pandemie.

Comparativ cu studiul Reveal Marketing Research derulat anul anterior, românii preferă în masură semnificativ mai mică să prepare produse de panificaţie în casă, procentul celor care declară că preferă să le cumpere crescând cu 9 procente, de la 48% (2021) la 57% (2022).

Persoanele din mediul rural - care, în general, dispun de venituri mai mici şi/sau sunt mai orientate către tradiţie - prepară în mai mare măsură produse de panificaţie în casă (38%), comparativ cu persoanele din mediul urban (23%).

În topul preferinţelor pentru produse de panificaţie preparate în casă, se clasează cozonacul (39%), urmat de pâine (16%), notează sursa citată.

Principalele motive pentru care românii nu prepară produse de panificaţie în casă sunt reprezentate de faptul că reţeta durează prea mult (57%) şi că este prea complicată (34%). În 2021, principala barieră era reprezentată de faptul că produsele din comerţ erau considerate mai bune (49%). Astfel că, eficienţa şi confortul revin în topul nevoilor românilor.

Apanova
BTPay
Electromagnetica

Curs valutar BNR

24 Iun. 2022
Euro (EUR)Euro4.9471
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6905
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8974
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7699
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.6173

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Centro
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro