SUPLIMENT EDUCAŢIA - DE LA TABLĂ LA TABLETĂ / MINISTERUL EDUCAŢIEI:"Se aşteaptă decizia Ministerului Sănătăţii prin care se va decide calea pentru noul an şcolar"

Ziarul BURSA #Cultură /

"Se aşteaptă decizia Ministerului Sănătăţii prin care se va decide calea pentru noul an şcolar"

Ministerul Educaţiei şi Cercetării aşteaptă decizia Ministerului Sănătăţii prin care se va decide calea pe care ministerul respopnsabil cu educaţia o va aborda pentru noul an şcolar/universitar, respectiv dacă şcoala va fi efectuată cu elevii faţă în faţă, online, mixt sau prin alte forme intermediare, în funcţie de nivelul de învăţământ, ne-au transmis reprezentanţii Ministerului Educaţiei, într-un interviu.

Reporter: În ce mod este afectat/avantajat sistemul educaţional de noua modalitate de şcolarizare, respectiv online?

Ministerul Educaţiei:În condiţiile pandemiei COVID 19, şcoala online a constituit, în acelaşi timp, un motiv şi o cale de a veni în sprijinul elevilor, dar şi de a explora noi modalităţi de învăţare. Utilizarea materialelor video cu diferite subiecte, artistice sau documentare, a cărţilor online şi a altor resurse i-au ajutat pe elevi, în condiţiile sanitare cunoscute, să parcurgă, într-o nouă modalitate, programa specifică diferitelor discipline şcolare. Categoric că, faţă de şcoala pe care o numim "clasică", această abordare a procesului de învăţare prezintă o serie de avantaje, unele mai sus menţionate, dar şi unele dezavantaje, cum ar fi lipsa interacţiunii faţă în faţă, în unele cazuri lipsa accesului la tehnologie, absenţa unei evaluări, testări sau notări adecvate a activităţii elevilor, lacunele unor profesori privind utilizarea TIC, lipsa spaţiilor de învăţat etc. În vederea adaptării la criza COVID-19 s-au derulat iniţiativele: TELEŞCOALA, Campania #ÎmiPASĂ #ŞcoaladeACASĂ, AMBASADOR PENTRU COMUNITATE. Astfel, pe baza colaborării dintre Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi TVR, au fost organizate şi susţinute la TVR 2 lecţii pentru elevii de final de ciclu şcolar (clasa a 8-a şi clasa a 12-a), în vederea pregătirii acestora pentru participarea la examenele naţionale, program care va continua şi din toamna acestui an şcolar. Cert este că, în condiţiile actuale ale acestei pandemii globale, şcoala online a fost, în perioada semestrului al II-lea al anului şcolar 2019-2020, singura cale responsabilă pentru continuarea procesului de învăţământ.

Reporter: Cum apreciaţi că au făcut faţă atât cadrele didactice, cât şi elevii, provocărilor majore produse de pandemie?

Ministerul Educaţiei: În acest proces al învăţării online au fost implicaţi elevii, profesorii şi evident părinţii. Procesul de comunicare, adaptarea la noul tip de mesaje, unele de durată, micşorarea autonomiei pe care o aveau înainte de criză au fost tot atâtea motive pe care a trebuit să le depăşească elevii, prinşi în noul mod de a învăţa. În schimb, dascălii a trebuit să performeze prin utilizarea cu subtilitate a platformelor, în pregătirea orelor într-un mod nou faţă de cel pe care erau obişnuiţi, să utilizeze noi metode de învăţare, pe care de multe ori până atunci le utilizau doar pentru lecţiile demonstrative. Părinţii au avut sarcini complexe, în condiţiile în care copiii, mai ales cei mici, au avut nevoie de un sprijin complementar în pregătirea lecţiilor, în înţelegerea cunoştinţelor predate. Fiecare dintre categoriile de participanţi la actul educaţional (elevi, profesori, părinţi) a ştiut să se adapteze noilor situaţii, fapt considerat ca o provocare. Estimăm că, deşi au existat unele neajunsuri inerente debutului unei astfel de acţiuni, rezultatele au fost, în mare parte, bune şi foarte bune. Prin implicarea centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională care funcţionează la nivelul fiecărui judeţ, dar şi prin colaborarea MEC cu organizaţiile nonguvernamentale, a existat posibilitatea oferirii de consiliere psihologică părinţilor, elevilor precum şi cadrelor didactice.

Reporter: Ce măsuri a luat ministerul de resort pentru susţinerea elevilor în această perioadă?

Ministerul Educaţiei: Ministerul Educaţiei şi Cercetării a elaborat, în timpul pandemiei, o serie de acte normative privind modalitatea de reluare a cursurilor pentru pregătirea elevilor care trebuia să susţină examenele naţionale (2-12 iunie 2020), cât şi pentru susţinerea acestora (Evaluarea Naţională şi Examenul National de Bacalaureat). Scopul principal a fost acela de a preveni şi a limita riscul transmiterii virusului. Şi pentru începutul anului şcolar 2020-2021 instituţia noastră a elaborat, în strânsă legătură cu Ministerul Sănătăţii, o serie de strategii materializate în ghiduri, prin care se urmăreşte ca începerea şcolii să fie făcută în cele mai bune condiţii. În situaţia creşterii numărului de îmbolnăviri din această perioadă, se aşteaptă decizia Ministerului Sănătăţii, după 15 august a.c., prin care se va decide calea pe care Ministerul Educaţiei va trebui să o aplice în noul an şcolar/universitar (faţă în faţă, online, mixt sau prin alte forme intermediare, în funcţie de nivelul de învăţământ etc.). De asemenea, se are în vedere şi aplicarea acestor măsuri în spirit descentralizat, de fiecare inspectorat şcolar şi de către unităţile de învăţământ, în funcţie de evoluţia pandemiei pe plan local.

Reporetr: Se va reduce numărul de elevi la clasă? Dacă da, acest lucru nu presupune un număr mai mare de cadre didactice, săli de clasă şi personal auxiliar? Este pregătit sistemul educaţional în acest sens?

Ministerul Educaţiei: Evident că, ţinând cont de evoluţia pandemiei COVID-19 asupra defăşurării învăţământului clasic, vor interveni o serie de modificări având drept scop organizarea acestuia în deplină securitate pentru elevi şi profesori, tinţa fiind păstrarea sănătăţii acestora. Acest lucru va însemna respectarea prevederilor impuse de Ministerul Sănătaţii, printre care respectarea distanţării fizice şi, prin urmare, reducerea numărului elevilor care vor fi prezenţi în clase, măsuri igienico-sanitare speciale, care cu siguranţă vor angrena noi abordări pentru organizarea procesului de învăţământ. Rămâne ca fiecare unitate de învăţământ, în funcţie de infrastructura de care dispune, să adopte un program flexibil, astfel încât să eficientizeze utilizarea resurselor de care dispune (inclusiv a resurselor umane).

Reporter: Promovabilitatea la examenul de bacalaureat a fost una mai slabă decât în ultimii ani. Ce a contribuit la acest lucru?

Ministerul Educaţiei: Este adevărat că rata de promovare la examenul national bacalaureat în acest an este mai mică decât cele obţinute în ultimii şase ani. Sunt mai multe explicaţii, în contextul pandemiei COVID-19. Unul dintre motivele acestor rezultate ar fi înscrierea, în acest an, a candidaţilor din seriile anterioare care, din motive multiple, am fost mai slab pregătiţi. Un alt motiv ar fi eliminarea unui număr mai mare de candidaţi din examen, ca urmare a încercării de a frauda examenul. O altă cauză, în cazul unor elevi din promoţia curentă, ar fi neparticiparea acestora la cursurile online sau la cele de pregătire pentru acest examen, organizate de unităţile de învăţământ, în perioada 2-12 iunie a.c. Şi nu în ultimul rând, rezultatele mai slabe ar putea fi şi o consecinţă a lipsei de motivaţie şi a superficialităţii unor candidaţi care, în condiţiile pandemiei, s-au pregătit mai puţin, mizând pe subiecte mai facile decât în anii anteriori.

Reporter: Foarte mulţi elevi, după ce termină liceul, au ca principală preocupare realizarea dosarului de şomaj. Există oportunităţi pentru aceşti tineri, mai ales că munca în străinătate nu mai este o soluţie?

Ministerul Educaţiei: După cum se cunoaşte, absolvenţii din clasa a XII-a au la dispoziţie 60 de zile de la absolvire pentru a se adresa ANOFM, în scopul integrării pe piaţa muncii. În acest sens, ei pot beneficia de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii gratuite de formare profesională, precum şi de numeroase facilităţi financiare. În consecinţă, înregistrarea ca persoană care caută un loc de muncă a absolvenţilor, cu sau fără bacalaureat, este o etapă prealabilă şi obligatorie în vederea obţinerii facilităţilor acordate de Legea nr. 76/2002, referitoare la sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. În condiţiile actuale, bine cunoscute de ziarul dumneavoastră, care are şi preocupări în acest sens, în România găsirea unui loc de muncă, ţinând cont şi de nivelul de pregătire şi de experienţă, nu este un demers foarte dificil.

Reporter: Ce demersuri face ministerul pentru a oferi tehnologia necesară desfăşurării cursurilor în noua realitate la şcolile unde încă avem toaletele în curte?

Ministerul Educaţiei: MEC a iniţiat un amplu program privind oferirea de tehnologie necesară organizării cursurilor online. În acest sens, prin HG370/2020 s-a alocat de către Guvernul României suma de 150 de milioane de lei pentru achiziţia a 250.000 de dispozitive electronice, conectate la Internet, destinate elevilor din mediile defavorizate. Estimăm că, până la începutul anului şcolar, dispozitivele vor ajunge în şcoli şi la elevi şi vor constitui un sprijin real pentru cei care vor putea în acest mod să participe la învăţământul online, în condiţiile menţinerii lui, ca urmare a pandemiei COVID-19.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. Erau din seria celor care nu luau bacalaureatul la limba romana nici la contestatie! Din toate partidele, analfabetii, indivizii cei mai vocali, isi dadusera mana pentru a-i analfabetiza pe copiii României! Ei nu trebuia să știe că există și alte standarde de viata care fac diferenta dintre o subcivilizatie si o civilizatie adevarata! Scoateti sportul, pentru ca elevii sa fie bolnavi, limbile straine, pentru ca ei sa fie sclavi pe Plantatie, sa nu mai plece in alte tari, sa fie slugile politicienilor, matematica, romana, limba latina, sa isi uite originile, lasati totul intr-un populism nenorocit pentru a genera voturi (si asa va alegeti singuri, desi nimeni nu va vrea si nu v-a vrut, fiind cel mult niste tolerati de populatie) si pentru a fura in continuare populatia! Nu se stie daca revoltele nu vor devora Plantatia! In timp ce va sperie cu pandemia, ei, politicienii si cei din spatele lor, fura din plin si se pregatesc de concedieri masive din privat si bugetar! Plus ca obtinerile de bonificatii si posturile de inspectori se obtin cu gaina si curcanul sau damigeana de tuica etc! Banii economisiti ii vor fura asa cum s-a intamplat pe vremea lui Popeye cu retrocedarile! Iar Romania va deveni un desert cu cateva relicve de ”civilizatie”, o tara golita de populatia plecata peste granite, cu 11 milioane de oameni in 2060!

    De ce nu stabilește Ministerul Mediului când începe școala, sau Min. Economiei? E clar, am decis când și cum începe școala: va incepe când și cum vrea ea. Nu răspunde Min. Educației, aruncam pisica autorităților locale și dacă iese nasol ei sunt de vina daca e ok ne asumăm meritele.

    1. Daca SCOALA este lasata pe mana doctorului de la HUSI care stie sa faca numai operatii de apendicita inseamna ca PROFESORI trebuie sa fie alesi din randul ANALFABETILOR pe care o sa ii angajeze el.Pai am vazut ce UMILINTA i-a dat profesorul RAFILA ministrului de la HUSI cand erea sa moara omu de ras la elucubratiile debitate de tataru. Cum e TURCU de la COTROCENI,asa si MINISTRU SANATATII,niste CASCADORI ai RASULUI.!

    Vorbim vorbe sau sunt factori de decizie?! Care sunt lucrurile concrete pe care le spun?

    Halal articol! Promovam, promovam... 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
BTPay
elco

Curs valutar BNR

27 Noi. 2020
Euro (EUR)Euro4.8735
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0875
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5081
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4471
Gram de aur (XAU)Gram de aur237.6576

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cramele Cotnari
Aratoys
hygienium.com
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie