Înregistrarea vocilor din cabina avionului Air India prăbuşit pe 12 iunie la Ahmedabad sugerează că alimentarea cu combustibil a motoarelor ar fi fost oprită imediat după decolare, relatează The Wall Street Journal, citând surse apropiate anchetei, de la care transmitem cele ce urmează.
Potrivit datelor extrase din cutia neagră, primul ofiţer i-ar fi cerut explicaţii comandantului în legătură cu comutatoarele de combustibil trecute în poziţia „oprit”. Comandantul a negat că ar fi făcut această manevră.
Raportul preliminar publicat de Biroul de Investigare a Accidentelor Aeriene din India (AAIB) confirmă că cele două comutatoare ale motoarelor au fost comutate în poziţia „off” la o secundă după desprinderea de la sol, dar nu precizează dacă a fost vorba de o acţiune intenţionată sau de o eroare.
Avionul, un Boeing 787 Dreamliner cu destinaţia Londra, a pierdut rapid tracţiunea, a urcat până la aproximativ 200 de metri altitudine, după care a început să coboare. Deşi s-a încercat repornirea motoarelor, aeronava era prea jos şi prea lentă pentru a se redresa. Aparatul s-a prăbuşit într-o clădire din campusul unei facultăţi de medicină, provocând moartea a 241 de persoane aflate la bord şi a 19 persoane la sol.
Directorul general al Air India, Campbell Wilson, a precizat că raportul nu a identificat defecţiuni tehnice sau de întreţinere, iar toate operaţiunile de service fuseseră efectuate corespunzător.
Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA şi Boeing au emis intern asigurări privind siguranţa sistemelor de blocare a comutatoarelor de combustibil.
Expertul în siguranţă aviatică John Nance a declarat pentru Reuters că „nu există nicio altă explicaţie raţională” în acest stadiu, dar a subliniat că ancheta trebuie să continue şi să excludă toate celelalte posibile cauze, potrivit sursei citate.
Raportul final al anchetei este aşteptat în termen de un an. Accidentul a reaprins şi dezbaterea privind instalarea camerelor video în cabina de pilotaj.
În paralel, Air India este vizată de o investigaţie a Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, după suspiciuni de nerespectare a unor directive tehnice în cadrul companiei low-cost Air India Express.
1. E vrajeala
(mesaj trimis de anonim în data de 17.07.2025, 09:31)
E vrajeala, sustinuta de compania Boeing.. Nu avea cum. Deconectarea s-a facut in primele 4 secunde de la desprinderea aparatului de sol, moment in care ambii piloti au mainile ocupate, deci nu aveau cum sa actioneze butoane.. Pur si simplu au pierdut puterea in motoare, lucru care s-a vazut pe bord si unul din piloti l-a intrebat pe celalalt daca a oprit motoarele. Nimic mai mult.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.07.2025, 09:36)
Ia repede legatura cu comisia de investigatie! Ipoteza ta de specialist sigur este peste marunta lor experienta teoretica si practica in exploatarea unor avioane