Gigantul industrial german Bosch, cel mai mare furnizor mondial de componente auto, va renunţa la încă 13.000 de angajaţi până în 2030, în special de la uzinele diviziei de mobilitate din ţara de origine, pe fondul crizei din industria auto, anunţă presa internaţională. Cifra disponibilizărilor afectează aproximativ 10% din totalul forţei de muncă Bosch din Germania.
Stefan Grosch, directorul de resurse umane din cadrul Bosch, a anunţat săptămâna trecută: ”Trebuie să creştem urgent competitivitatea diviziei de mobilitate şi să continuăm să ne reducem costurile pe termen lung. Din păcate, asta înseamnă că trebuie să facem noi disponibilizări, dincolo de cele anunţate deja. Din păcate, nu avem alternativă”.
În contextul dat, sindicatul IG Metall, care reprezintă muncitorii din industria germană, a reacţionat. Frank Sell, preşedintele Consiliului angajaţilor de la divizia de mobilitate, a declarat: ”Nu există îndoieli că situaţia din sectorul auto german şi european este extrem de tensionată. Totuşi, respingem cu fermitate acest nivel istoric al concedierilor, fără angajamente simultane privind facilităţile din Germania”.
Sindicatul acuză Bosch că va provoca ”perturbări sociale devastatoare în multe regiuni”.
La începutul anului, compania informa că trebuie să renunţe la 9.000 de angajaţi de la divizia de mobilitate din Germania.
Luna aceasta, Bosch a mai anunţat măsuri severe de reducere a costurilor, pe fondul crizei din industria auto.
Markus Heyn, şeful diviziei de mobilitate, şi Stefan Grosch, directorul serviciului de resurse umane, au afirmat, citaţi de publicaţiile Stuttgarter Zeitung şi Stuttgarter Nachrichten, că grupul german îşi va reduce costurile cu 2,5 miliarde de euro pe an.
Compania lucrează de ceva vreme la un plan de reducere a costurilor. Totuşi, conducerea acesteia nu a specificat un obiectiv precis privind economiile, dar a menţionat că sunt inevitabile noile concedieri.
Heyn a precizat: ”Întreaga industrie trece printr-o transformare substanţială. Trebuie să ne concentrăm în continuare pe menţinerea competitivităţii noastre. Primele măsuri importante au fost adoptate, dar mai sunt multe de făcut”.
La rândul său, Grosch a explicat că în următorii ani va fi redus semnificativ decalajul de cost, iar rezultatele se vor vedea cel târziu în 2030.
Din anul 2023, Bosch a implementat un program de concedieri, în special în sectorul aprovizionării. Directorul general al companiei, Stefan Hartung, a declarat că Bosch se aşteaptă ca presiunile concurenţiale din sector să continue anul viitor, în condiţiile în care industria se confruntă cu tot mai multe bariere comerciale şi cu scăderea preţurilor. Oficialul companiei consideră că, în 2026, vom vedea în continuare evoluţii tehnologice şi inovaţii semnificative în sectorul auto global, ”dar industria va rămâne sub presiune, va continua să fie limitată în privinţa volumelor, iar ajustările structurale vor continua, astfel că sectorul auto va rămâne extrem de competitiv şi va fi o luptă pentru fiecare cent”.
Hartung susţine că vânzările Bosch ar putea creşte cu aproximativ 2% în 2025, de la 90,5 miliarde euro în 2024.
Stefan Grosch: ”Cererea pentru produsele noastre se mută semnificativ către regiuni din afara Europei. Trebuie să ne orientăm către locul în care se află pieţele şi clienţii noştri”.
Opinia Cititorului