Aproximativ 7 din 10 companii din Asia-Pacific au avut parte de întârzieri ale plăţilor în 2015, principalele motive fiind "dificultăţile financiare ale clienţilor" (52%), "competiţia feroce care a avut impact asupra marjelor" (35,6%) şi "lipsa de venituri din finanţare" (26,4%), potrivit unui studiu Coface.
Sectorul construcţiilor a fost cel mai riscant din regiunea Asia-Pacific în 2015. Acest segment a raportat cele mai multe firme cu cifre de afaceri afectate de întârzieri de plată foarte lungi. De asemenea, companiile din construcţii au avut parte de o creştere a întârzierilor de plată, în medie, mai mari de 90 zile, la fel ca sumele restante.
De asemenea, rezultatele studiului nu indică perspective de îmbunătăţire a situaţiei din domeniul construcţiilor în 2016. Obstacolul, care provine din încetinirea economică a Chinei (cea mai mare economie din regiune), combinat cu reformele structurale şi incertitudinile din jurul programului de majorarare a ratei SUA, este de natură să afecteze perspectivele economice ale regiunii, ceea ce duce la o diminuare a sentimentului de afaceri atât pentru investiţii private, cât şi pentru cumpărături domestice.
Potrivit datelor Coface, utilajele industriale şi electronicele au avut cel mai mare procent de plângeri (78%, faţă de 70% în 2014), întâmpinând probleme cu întârzierile de plată în 2015. "2016 este probabil încă un an dificil pentru acest sector. Segmentul utilajelor industriale este pro-ciclic şi, probabil, cererea va stagna, deoarece (i) creşterea comerţului este lentă, (ii) China îşi înclină economia către servicii şi (iii) cheltuielile cu capitalul sunt neîndestulătoare pe fondul Japonizării economiei mondiale. În acelaşi timp, încetinirea inflaţiei (dacă nu a deflaţiei) va provoca, probabil, presiune asupra preţurilor, smulgând marje de profit. Ca urmare, nu ar fi surprinzător să vedem că unele companii din cadrul acestui segment recurg la strategia defensivă caracterizată de achiziţii şi fuzionări (M&As) pentru a-şi întări puterea pe piaţă", se precizează în studiul publicat de Coface.
La rândul lor, sectorul transporturilor şi industria auto au suferit o deteriorare îngrijorătoare a problemelor referitoare la restanţe în 2015, comparativ cu 2014. Mai multe companii au raportat o creştere a sumelor restante (35%, faţă de 31% în 2014) şi au avut parte de întârzieri de plată foarte lungi (23%, faţă de 14% în 2014). Cu toate acestea, cererea va beneficia, probabil, de creşterea în rândul clasei cu venituri medii şi de contextul regional al ratelor scăzute ale dobânzii. Mai mult, un impuls al cererii din China (care provine din reducerea taxelor şi impozitelor pe vehiculele cu motoare de 1,6 litri sau mai puţin, lege în vigoare de la 1 Octombrie 2015 până la sfârşitul anului 2016), va aduce, probabil, puţină culoare în perspectiva din acest an a sectorului.
























































