Grupul Coface anunţă că Germania este producătorul principal de lapte din Europa, cu 22% din producţia totală, urmată de Franţa (17%) şi Marea Britanie (10%), arată un comunicat transmis astăzi redacţiei.
În ceea ce priveşte producţia mondială de lapte, Franţa se află printre lideri, ocupând locul 8. În ultimii 30 de ani, sectorul a trecut printr-o serie de restructurări, concretizat printr-o scădere a numărului de ferme şi o îmbunătăţire rapidă a productivităţii. În plus, în timp ce în 1983 fermele erau răspândite în toată Franţa, restructurările au condus la o concentrare geografică mai mare. În 2013, producţia de lapte din vestul Franţei a reprezentat 6,8% din totalul producţiei Uniunii Europene.
În Franţa, insolvenţele companiilor care activează în sectorul produselor lactate au fost marcate de un procent mai ridicat al fermelor de bovine de lapte. Cu toate acestea, efectul a fost atenuat de ajutorul primit de cele mai multe dintre aceste structuri. Companiile din sector au o rată mult mai mică de insolvabilitate decât media pentru firmele franceze, de exemplu 0,38% faţă de 2,54%.
Conface consideră că posibilitatea de a dezvolta noi pieţe de export va aduce beneficii Franţei. Ţara este bine poziţionată pe plan internaţional şi are o balanţă comercială pozitivă şi o reputaţie pentru produsele de înaltă calitate. Exista în rândul economiilor emergente, în special în Asia, o dorinţă tot mai mare în rândul consumatorilor pentru produsele lactate. În plus, produsele lactate au o elasticitate mai mare a veniturilor: o creştere moderată a venitului duce la o creştere puternică a cererii.
În al doilea rând, integrarea pe verticală a procesului de producţie/ transformare/ distribuţie le va permite operatorilor să-şi menţină marjele. Franţa are o marjă considerabilă de manevră în ceea ce priveşte vânzările directe, deoarece acestea reprezintă în prezent doar 3,3% din totalul vânzărilor.
În cele din urmă, în timp ce proporţia terenului organic certificat în Franţa este mică (în comparaţie cu cea a concurenţilor săi), ea este în creştere începând din 2005. Fermierii francezi au avut nevoie de un timp mai îndelungat pentru a trece în acest segment. Cu toate acestea, numărul de vaci de lapte certificate ecologic s-a dublat în ultimii zece ani. Aceasta tendinţă este un semn pozitiv, deoarece există un număr tot mai mare de consumatori francezi pregătiţi să plătească mai mult pentru a manca mai sănătos.
Grupul Coface oferă companiilor din întreaga lume soluţii de protejare împotriva riscului financiar de neplată a clienţilor proprii, atât pe piaţa internă, cât şi pentru export.