Companiile din România reacţionează în regim de avarie în faţa crizei economice

A.B.
Miscellanea / 24 iulie, 18:20

Companiile din România reacţionează în regim de avarie în faţa crizei economice

Contextul economic actual afectează majoritatea companiilor din România, iar peste o treime dintre acestea descriu impactul drept „foarte puternic”, potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research. Studiul, realizat în rândul decidenţilor şi specialiştilor din mediul privat, evidenţiază o reacţie predominant tactică, axată pe conservarea resurselor, în detrimentul unei dezvoltări strategice pe termen lung.

În faţa instabilităţii fiscale, a deprecierii leului şi a scăderii consumului, companiile aleg adaptarea tactică: 67% se concentrează pe eficienţă operaţională, 48% îşi regândesc strategia de vânzări şi marketing, iar 39% reduc costuri sau renegociază contracte. Doar 12% nu şi-au modificat planurile iniţiale.

Investiţiile sunt primele sacrificate: 30% dintre firme au amânat investiţiile în echipamente sau infrastructură, 18% au suspendat planurile de extindere, iar 14% au pus pe pauză proiectele de digitalizare. În plus, 52% au blocat angajările, semnalând o frână severă în dezvoltare.

„Nu mai investim în nimic care nu aduce randament imediat”, a declarat un manager operaţional din sectorul FMCG.

În acest context, companiile supravieţuiesc prin adaptare: 66% îşi ajustează rapid ofertele la cererea pieţei, 45% mizează pe comunicare transparentă cu clienţii, iar 44% investesc în motivarea echipei existente. Doar 16% menţionează explicit nevoia de soluţii financiare - semn că lipsa de direcţie strategică a devenit mai presantă decât accesul la capital.

„Instinctul de conservare a înlocuit planificarea strategică. Dacă vrem să ieşim din acest blocaj sistemic, trebuie să mutăm conversaţia de la «cum rezistăm azi» la «unde vrem să fim mâine»”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Studiul relevă şi diferenţe clare în funcţie de poziţia în companie sau dimensiunea acesteia: CEO-ii cer decizii rapide, middle managementul vrea repere prin insighturi externe, firmele mici caută conexiuni, iar cele mari cer control şi vizibilitate sporită.

Concluzia: mediul privat funcţionează într-un regim de avarie, iar fără măsuri de stabilizare coordonate, România riscă o criză economică tăcută.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0708
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3213
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4251
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8168
Gram de aur (XAU)Gram de aur464.9428

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
connecting.careers
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb