Vânzările de vehicule electrice la nivel global au înregistrat în noiembrie cea mai lentă creştere din februarie 2024, afectate de plafonarea pieţei din China şi de modificările de politici din Statele Unite, care au condus America de Nord către primul an de scădere a vânzărilor de vehicule electrice din 2019, potrivit Reuters, de la care relatăm cele ce urmează.
La nivel mondial, înmatriculările de vehicule electrice - un indicator al vânzărilor - au crescut cu 6% în noiembrie, la puţin sub 2 milioane de unităţi, cel mai slab ritm din ultimele nouă luni, conform datelor Benchmark Mineral Intelligence.
China, cea mai mare piaţă auto globală, reprezentând peste jumătate din vânzările de EV, a raportat un avans anual de doar 3% în noiembrie, la peste 1,3 milioane de unităţi, cel mai redus de la începutul anului trecut, reflectând plafonarea cererii şi reducerea subvenţiilor guvernamentale.
În America de Nord, înmatriculările au scăzut cu 42% în noiembrie, la puţin peste 100.000 de unităţi, după o scădere similară în octombrie, din cauza expirării programului de credite fiscale. Pe ansamblul anului, piaţa nord-americană este în scădere cu 1%, pregătindu-se să înregistreze primul declin anual din 2019.
Europa rămâne însă un punct luminos: înmatriculările de vehicule electrice, inclusiv hibride plug-in, au crescut cu 36% în noiembrie, depăşind 400.000 de unităţi. În restul lumii, vânzările au crescut cu 35%, până la aproape 160.000 de unităţi.
Charles Lester, manager de date la Benchmark Mineral Intelligence, a subliniat: „Pentru anul viitor, ne aşteptăm la o continuare a scăderii vânzărilor de EV în SUA. Creditul fiscal a avut o influenţă extrem de mare asupra pieţei”.
Încetinirea tranziţiei către mobilitatea electrică reaprinde dezbaterea privind obiectivele climatice, producătorii şi guvernele dând înapoi de la unele angajamente, invocând adopţia mai lentă decât se anticipa, ceea ce poate afecta locurile de muncă şi marjele de profit.
În SUA, preşedintele Donald Trump a propus relaxarea standardelor de eficienţă a consumului de combustibil, iar în UE publicarea unor propuneri-cheie pentru sectorul auto, care ar putea slăbi interdicţia privind vânzarea maşinilor noi cu emisii de CO2 din 2035, a fost amânată. În China, reducerea subvenţiilor guvernamentale este aşteptată să afecteze încrederea consumatorilor şi să amplifice presiunile asupra celei mai mari pieţe de vehicule electrice din lume.





























































1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.12.2025, 09:41)
Balonasul "Green Deal" de la Bruxelles, e kaput
Balonasul "inarmare si razboi" aproape de kaput.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.12.2025, 11:56)
hehehe, electrificarea s-a dorit a fi revigorare piață auto, consumatorul nu-și mai schimba mașina.
Tu mergi la Moscova, acolo plătești milioane de ruble ca să imporțu un hiunday i10 pentru că aveți nuca mică.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.12.2025, 11:54)
Referința e un pic de aburicultură, electricele, inclusiv hibridele, inclusiv cele cu radiocasetofon. :