Clienţii au tendinţa de a controla în mai mare măsură relaţia cu băncile, devenind mai puţin loiali băncii principale şi mai dispuşi să lucreze cu mai multe instituţii de credit, se arată în studiul Global Consumer Banking Survey, lansat de Ernst & Young. Astfel, un procent tot mai mare dintre clienţi se gândesc să-şi schimbe banca, deşi, în mare măsură, sunt mulţumiţi de cea pe care o au în prezent.
Conform rezultatelor studiului, la nivel global numărul celor care sunt clienţi ai unei singure bănci a scăzut la 31% în 2012, de la 41% în 2011, în timp ce numărul celor care lucrează cu două sau trei bănci a crescut de la 21%, la 32% în aceeaşi perioadă. Această tendinţă de multi-bancarizare a fost determinată, în mare măsură, şi de dorinţa clienţilor de a obţine rate mai bune (34%), respectiv servicii mai bune (34%).
"Clienţii transmit băncilor un mesaj clar: noi preluăm controlul", a afirmat Pierre Pilorge, Partener în cadrul departamentului de consultanţă pentru Servicii Financiare al Ernst & Young EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa).