GapMinder Fund II, fond de investiţii dedicat companiilor de tehnologie create în România şi Europa de Est, anunţă o investiţie seed de 2 milioane de euro în Salestools AI, o companie care utilizează Inteligenţa Artificială pentru a creşte vânzările business-to-business prin agenţi digitali autonomi care au un rol similar unui "copilot", conform unui comunicat trenamis redacţiei. Soluţia Salestools AI identifică potenţialii clienţi şi interacţionează cu aceştia 24/7, realizează cercetări detaliate, automatizează contactarea prin LinkedIn şi e-mail şi gestionează răspunsurile şi obiecţiile.
GapMinder este investitor unic în această rundă. Compania va folosi finanţarea pentru a-şi mări echipa de ingineri din Bucureşti, pentru a construi agenţi de vânzări AI şi pentru a crea prima reţea din lume bazată pe Inteligenţă Artificială pentru generarea veniturilor.
Salestools a fost fondată în 2015 de cuplul format din românca Loredana Qvist (COO) şi Jesper Qvist (CEO), de origine daneză. Ambii fondatori sunt antreprenori în serie şi au experienţă vastă în vânzări. Loredana Qvist a lucrat peste 20 de ani în vânzări şi a ocupat poziţii la companii Big Four precum Deloitte şi EY înainte de a fonda SalesTools AI. Jesper Qvist are peste 10 ani de experienţă în vânzări, deţine un MBA şi un Master of Science. în inovare şi dezvoltare de business. De asemenea, are o experienţă solidă în crearea de companii Software as a Service (SaaS). Ambii fondatori au făcut exit cu succes din două companii SaaS şi îşi propun ca Salestools să se extindă din Bucureşti la nivel global.
Prima reţea din lume autonomă care se bazează pe Inteligenţă Artificială pentru a genera veniturilor
Managementul SalesTools AI îşi doreşte să creeze prima reţea autonomă din lume care se bazează pe Inteligenţă Artificială pentru a genera venituri - o reţea în care agenţii digitali îmbunătăţesc activitatea specialiştilor în creşterea vânzărilor (SDR - Sales Development Representatives) şi care optimizează fiecare etapă a ciclului de vânzări, potrivit comunicatului.
Astfel, produsul de bază al companiei este Automated SDR- un agent digital AI care automatizează şi îmbunătăţeşte procesul de vânzări. Printre principalele funcţii se numără: prospectarea (targetarea, segmentarea şi clasificarea automată a clienţilor potenţiali), monitorizarea vizitatorilor (identificarea şi interacţiunea cu vizitatorii site-ului prin e-mail şi LinkedIn), răspunsul şi gestionarea contestaţiilor în doar câteva minute.
Salestools AI a dezvoltat un sistem de monitorizare în timp real a intenţiilor vizitatorilor, care analizează semnalele comportamentale din peste 100.000 de site-uri web, permiţând companiilor să identifice potenţialii cumpărători, adesea înainte ca aceştia să trimită informaţii de contact. Platforma completează datele fiecărui client potenţial cu peste 100 de elemente, de la date despre firmă şi date tehnice până la tendinţele de angajare şi activitatea de finanţare. Această abordare permite companiilor să prioritizeze pe baza datelor comportamentale pentru a se asigura că eforturile de vânzări sunt direcţionate către posibilii clienţi care au mai multe şanse de conversie.
Extindere globală: clienţi din Fortune 50 din America de Nord, Europa şi Asia-Pacific
Piaţa globală de soluţii tech pentru accelerarea vânzărilor este estimat să crească de la 124,4 miliarde de dolari în 2024 la peste 409 miliarde de dolari până în 2033, potrivit companiei de cercetare Imarc. Echipele de vânzări care utilizau anul trecut Inteligenţa Artificială aveau de 1,3 ori mai multe şanse să înregistreze o creştere a veniturilor la finalul anului, conform "The State of Sales Study", un raport publicat în iulie 2024 de Salesforce. Aceeaşi cercetare a evidenţiat faptul că, în primele luni ale anului 2024, 83% dintre echipele de vânzări care utilizau Inteligenţa Articiciala raportau creşteri ale veniturilor, comparativ cu 66% în cazul celor care nu foloseau AI, se precizează în comunicat.
"Toate studiile arată că Inteligenţa Artificială automatizează tot mai mult sarcinile din domeniul vânzărilor, printre acestea numărându-se clasificarea potenţialilor clienţi şi interacţiunea cu aceştia, ceea ce duce la o transformare a strategiilor de dezvoltare a vânzărilor. Integrarea Inteligenţei Artificiale eficientizează operaţiunile, ineficienţa din vânzările B2B reprezentând pierderi globale de 150 de miliarde de euro. Agenţii AI lucrează similar cu un copilot şi le oferă oamenilor timp astfel încât să poată construi relaţii, nu documente de tip spreasheet, de cercetare sau follow-up", a declarat Jesper Qvist, Cofondator şi CEO, Salestools AI.
"Salestools AI are un rol esenţial deoarece transformă domeniul accelerării vânzărilor B2B prin rezolvarea ineficienţelor care afectează echipele tradiţionale de vânzări. Vorbim despre o platformă care oferă o soluţie unică, scalabilă, care valorifică inteligenţa datelor într-un domeniu în care companiile se confruntă cu provocări tot mai mari în ceea ce priveşte automatizarea", a declarat Dan Mihăescu, Partener Fondator GapMinder Ventures.
Target: Crearea celui mai important laborator de cercetare AI din România până în 2030. Numărul angajaţilor din Bucureşti ar putea creşte de 10 ori până la finalul 2026
Salestools AI are clienţi mai multe companii Fortune 50 din America de Nord, Europa şi zona Asia-Pacific (APAC). Aproape 70% din veniturile Salestools sunt generate de companii cu sediul în Statele Unite.
Managementul vizează o creştere de 50% a veniturilor lunare în 2025 şi deschiderea unui birou de vânzări în SUA până la sfârşitului anului. Astfel, SalesTools îşi poate mări până la finalul 2025 de şase ori veniturile anuale recurente (ARR) faţă de nivelul actual.
Compania construieşte un laborator de cercetare AI în Bucureşti şi o echipă de vânzări în SUA. Salestools AI are în prezent 8 angajaţi în Bucureşti şi îşi propune să crească la 20 la sfârşitul 2025 şi la 80 la finalul anului viitor. Echipa din România se va concentra pe construirea agenţilor Agentic AI şi a unei reţele inteligente de interacţiune cu clienţii.
"În următorii patru ani, ne dorim ca Salestools să creeze cel mai mare laborator de cercetare AI din România, în timp ce operaţiunile de vânzări vor avea sediul în SUA şi în diverse regiuni din Europa", a adăugat Loredana Qvist, Cofondator şi COO Salestools AI.
Cum funcţionează Salestools AI
Sistemul Salestools AI este construit în jurul a trei agenţi specializaţi care funcţionează ca un nivel unificat de informaţii pentru a maximiza conversia lead-urilor.
Primul SDR inteligent - agentul Olivia - este responsabil pentru identificarea şi evaluarea clienţilor potenţiali. Al doilea - agentul James - monitorizează activitatea web în timp real, implicând clienţii potenţiali în momente cheie pe baza semnalelor comportamentale. James se bazează pe datele colectate de Olivia şi furnizează informaţii suplimentare, contribuind la accelerarea procesului de vânzări. Cel de-al treilea - agentul de pipeline Sophia (care urmează să fie lansat în T3 2025) - preia oportunităţile de vânzare calificate şi ajută la încheierea tranzacţiilor. Sophia se coordonează cu mai mulţi factori interesaţi, evaluează riscurile şi sprijină strategia de poziţionare.
"Instrumentele tradiţionale de vânzări tind să funcţioneze în sisteme izolate şi necesită adesea o amplă coordonare manuală", a explicat Loredana Qvist. "Agenţii noştri funcţionează ca un sistem unificat de inteligenţă; ceea ce învaţă unul, valorifică toţi trei. Este diferenţa dintre gestionarea instrumentelor fragmentate şi implementarea unui mecanism autonom de venituri".
O platformă construită pentru companii mari
Salestools se integrează cu platforme enterprise importante, cum ar fi Salesforce, HubSpot şi Microsoft Dynamics, împreună cu alte peste 20, permiţând o implementare uşoară în cadrul infrastructurilor tehnologice existente, respectând în acelaşi timp standardele internaţionale de protecţie a datelor.
Arhitectura platformei integrează un nivel de inteligenţă cu mai multe modele care combină modele lingvistice de mari dimensiuni (LLM), baze de date grafice şi circuite brevetate de învăţare prin consolidare, concepute pentru a funcţiona eficient în corporaţii cu volum mare de informaţii. Sistemul respectă un cadru riguros de etică şi guvernanţă în domeniul IA, aliniat la standardele ISO 42001 şi la viitoarea lege UE privind IA, se menţionează în comunicat.