Compania Danone România anunţă că veniturile sale au depăşit suma de 456 de milioane de lei, în anul 2014, în scădere cu 5% comparativ cu anul precedent, arată un comunicat transmis redacţiei.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, Danone rămâne liderul incontestabil al segmentului de iaurturi, cu o cotă de aproximativ 50% în valoare.
Dieter Schulz, director general Danone Europa de Sud Est, a declarat: "2014 a fost un an de transformare strategică pentru Danone România, influenţată de doi factori principali. Primul e legat de piaţa stagnantă a iaurturilor şi de comportamentele de consum care s-au schimbat, cu consumatori tot mai interesaţi de produse care le aduc valoare adăugată. Pentru a răspunde acestei nevoi, de anul trecut ne-am concentrat portofoliul pe sortimentele valorizate, unde de altfel Danone excelează. Al doilea factor este dat de consolidarea în România a unui centru regional puternic pentru Europa de Sud Est, care a presupus eforturi semnificative şi investiţii atât în redefinirea structurilor noastre, cât şi în implementarea de noi instrumente de lucru, aşa cum sunt sistemele IT, de care este nevoie pentru a conduce eficient şi în timp real afacerile din toate ţările regiunii".
Fabrica din Bucureşti procesează anual în jur de 50 milioane litri de lapte, 98% provenind în 2014 de la fermele partenere din România. Fabrica lucrează pentru piaţa românească şi pentru alte ţări din Europa. Danone a oferit constant, în ultimii 10 ani, suport şi investiţii pentru dezvoltarea fermelor mici şi mari din România, prin programe dedicate a căror valoare se ridică până acum la 30 milioane lei. În total, de la intrarea pe piaţa românească, Danone a investit în operaţiunile locale peste 340 milioane lei.
Danone România este lider de piaţă pe segmentul iaurturi. Compania are în portofoliu peste 90 de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din Bucureşti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Fabrica Danone din Bucureşti a produs local primele iaurturi în 1999, iar în prezent 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone. Compania Danone România face parte din Grupul Danone, care a înregistrat, în 2014, vânzări de peste 20 de miliarde de euro.