Meta vrea să automatizeze complet reclamele cu ajutorul AI

T.B.
Companii / 3 iunie

Meta vrea să automatizeze complet reclamele cu ajutorul AI

Meta Platforms intenţionează să permită brandurilor să creeze şi să ţintească reclame complet automatizate cu ajutorul inteligenţei artificiale (AI) până la sfârşitul anului viitor, a relatat luni Wall Street Journal, citând surse apropiate companiei, transmite Reuters.

Cu 3,43 miliarde de utilizatori activi lunar la nivel global, aplicaţiile Meta oferă deja instrumente AI care generează variaţii personalizate de reclame, fundaluri de imagini şi ajustări automate pentru reclamele video, ceea ce le face extrem de atractive pentru agenţii de publicitate. Potrivit sursei, un brand ar putea oferi o imagine de produs şi un buget, iar AI-ul Meta ar genera automat reclamele (imagini, video, text) şi ar stabili publicul-ţintă pe Instagram şi Facebook, oferind şi sugestii pentru buget.

Meta mai are în plan şi posibilitatea ca reclamele să fie personalizate în timp real cu ajutorul AI, astfel încât utilizatorii să vadă versiuni diferite ale aceleaşi reclame, în funcţie de factori precum geolocalizarea.

Contactaţi de Reuters, reprezentanţii Meta au făcut trimitere la declaraţiile publice recente ale CEO-ului Mark Zuckerberg despre reclamele bazate pe AI. Săptămâna trecută, Zuckerberg a subliniat că advertiserii au nevoie de produse AI care să livreze ”rezultate măsurabile, la scară” în viitorul apropiat. El a adăugat că obiectivul Meta este de a construi ”un magazin unic” de instrumente AI, unde firmele să poată stabili obiective, bugete şi să lase platforma să gestioneze logistica.

În acelaşi timp, alte platforme de social media, precum Snap, Pinterest şi Reddit, investesc tot mai mult în instrumente AI şi de machine learning pentru a atrage agenţiile de publicitate într-o piaţă extrem de competitivă.

Acţiunile Meta au crescut cu aproape 1% în tranzacţiile de luni dimineaţă, în timp ce acţiunile giganţilor publicitari Interpublic Group şi Omnicom Group au scăzut cu 1,9%, respectiv 3,2%. Acţiunile Publicis Groupe din Franţa au pierdut 3,8%, iar acţiunile WPP, listate în SUA, au scăzut cu 2,2%.

Deşi şi alte companii de tehnologie, precum Google şi OpenAI, au lansat instrumente AI pentru generarea de video şi imagini, adoptarea lor pe scară largă în publicitate rămâne incertă din cauza preocupărilor legate de siguranţa brandurilor, controlul creativ şi calitatea conţinutului.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Piaţa financiar-bancară 2025”
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Iun. 2025
Euro (EUR)Euro5.0558
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4398
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3903
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0092
Gram de aur (XAU)Gram de aur479.8636

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
aiiro.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb