Un studiu realizat de CSRmedia.ro şi EY România arată că 21% dintre companiile care sunt implicate în CSR vor aloca sume între 50.000 şi 500.000 de euro pentru proiecte de responsabilitate socială corporativă, arată un comunicat transmis astăzi redacţiei.
Potrivit studiului, 63% dintre companiile implicate în CSR vor aloca, în 2015, între 5.000 şi 500.000 de euro pentru proiectele de responsabilitate socială şi sustenabilitate. Astfel, 14% vor aloca între 5.000 şi 10.000 de euro, 27% vor aloca între 10.000 şi 50.000 de euro, în timp ce 21% vor aloca între 50.000 şi 500.000 de euro.
Comparativ cu anul trecut, aproape jumătate (49%) dintre companiile care derulează activităţi de CSR au crescut bugetul alocat acestora în 2015. Astfel, 32% a înregistrat o creştere de până la 10% a bugetului CSR, în timp ce 17% au alocat un buget cu între 10% şi 30% mai mare.
Dacă în 2014, jumătate din acest buget provenea din alocări nedeductibile şi doar 37% din alocările deductibile, anul acesta procentele aproape s-au inversat - 51% din bugetul de CSR provine din alocările deductibile fiscal, în timp ce doar 35% provine din alocări nedeductibile. Conform acestor rezultate, companiile utilizează mai bine facilităţile fiscale pe care le au la dispoziţie pentru a se implica în comunitate.
A treia ediţie a studiului Tendinţe şi realităţi CSR în România - 2015, realizat de CSRmedia.ro şi EY România, are la bază un chestionar aplicat în perioada 27 aprilie - 25 mai 2015. În raport se analizează răspunsurile a 311 de executivi de top din segmentul local de business şi specialişti din domeniul CSR la 38 de întrebări.
CSRmedia.ro este o platformă online de informare şi promovare a valorilor civice şi a acţiunilor de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR).
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 190.000 de angajaţi în 728 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 27,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2014.