Parteneriatul dintre Amazon şi Stellantis pentru dezvoltarea unui sistem software auto de ultimă generaţie, denumit SmartCockpit, se apropie de final, au confirmat cele două companii, la o solicitare a Reuters.
Proiectul, anunţat cu entuziasm în 2022, îşi propunea să transforme maşina într-o extensie a casei, integrând funcţii inteligente de personalizare şi conectivitate - dar nu va mai fi dus la capăt.
~Stellantis rămâne un partener valoros pentru Amazon, iar cele două companii continuă să colaboreze pe mai multe iniţiative," se arată într-o declaraţie comună, adăugând că decizia de a încheia colaborarea pe SmartCockpit a fost mutuală.
SmartCockpit trebuia să aducă în vehicule Stellantis - inclusiv Jeep, Peugeot şi Alfa Romeo - funcţii bazate pe recunoaşterea şoferului, setări personalizate pentru climatizare şi navigaţie, precum şi integrare cu dispozitive smart home. Amazon urma să ofere atât software-ul, cât şi serviciile de cloud prin AWS, iar Stellantis plătea taxe de licenţă şi întreţinere, plus bonusuri Amazon pentru funcţionalităţi precum abonamentele la Amazon Music activate direct din maşină.
Proiectul făcea parte din platforma tehnologică ABC a Stellantis, care includea arhitectura electrică STLA Brain şi sistemul de asistenţă Autodrive. Lansarea SmartCockpit era programată pentru finalul lui 2024 sau începutul lui 2025.
Însă dificultăţile persistente ale constructorilor auto tradiţionali în integrarea unor sisteme software complexe au reapărut. În timp ce Tesla sau BYD au construit de la zero arhitecturi digitale eficiente şi flexibile, giganţi precum Stellantis, Volkswagen sau GM se confruntă cu provocări legate de integrarea software-ului pe o gamă vastă de modele şi mărci, într-un ecosistem cu furnizori multipli.
Amazon ar fi sperat ca proiectul intern, cunoscut sub numele "Digital Cabin" sau "Project Quatro," să rivalizeze cu sistemul Android Automotive oferit de Google. Cu toate acestea, mulţi dintre angajaţii implicaţi în Digital Cabin au fost relocaţi sau au părăsit compania.
Decizia de a încheia parteneriatul survine şi într-un moment de tranziţie pentru Stellantis. CEO-ul Carlos Tavares, care susţinea energic proiectul, a părăsit compania anul trecut, iar în această săptămână, Antonio Filosa a fost numit noul director general. Grupul auto traversează o perioadă dificilă, acţiunile sale scăzând cu aproximativ 40% în 2024, pe fondul vânzărilor slabe în America de Nord.
Deşi SmartCockpit a fost abandonat, Stellantis va continua să utilizeze serviciile cloud AWS de la Amazon şi asistentul vocal Alexa va rămâne disponibil în anumite modele. În paralel, Stellantis ar putea continua dezvoltarea unei interfeţe similare, dar bazată pe sistemul de operare Android, potrivit unor surse familiare cu situaţia.