François Provost, noul director general al grupului auto francez Renault SA, evaluează un proiect intern de restructurare ce ar putea duce la eliminarea a aproximativ 3.000 de posturi din zona funcţiilor suport, conform AFP.
Planul, denumit „Arrow” („Săgeata”), are ca obiectiv o reducere cu 15% a personalului din departamentele administrative - resurse umane, financiar, marketing şi alte funcţii de sprijin - atât la sediul central de la Boulogne-Billancourt, cât şi în unităţile şi filialele Renault din întreaga lume.
Contactat de agenţia franceză de presă, grupul Renault a precizat că nu a fost luată încă o decizie finală privind efectivele de personal, însă a confirmat că se află „într-un proces de analiză”. Într-un comunicat, compania a explicat:
„În contextul actual, marcat de incertitudini pe piaţa auto şi de o concurenţă globală intensă, analizăm soluţii pentru simplificarea proceselor, creşterea vitezei de execuţie şi optimizarea costurilor fixe.”
Industria auto europeană traversează o perioadă dificilă, confruntându-se cu scăderea cererii, norme de mediu tot mai stricte şi presiunea preţurilor impusă de producătorii chinezi. În primele şase luni ale anului, profitul operaţional ajustat al Renault a scăzut cu 69%, semnalând o deteriorare accentuată a marjelor.
Chiar şi aşa, constructorul francez rezistă mai bine decât o parte dintre rivali. Potrivit datelor ACEA, vânzările Renault în Uniunea Europeană au crescut cu 5,8% între ianuarie şi august 2025, în timp ce Stellantis - principalul competitor intern, care reuneşte mărci precum Citroën, Peugeot şi Fiat - a raportat o scădere de 9,5% a înmatriculărilor în aceeaşi perioadă. În faţa acestei situaţii, Stellantis se pregăteşte să închidă temporar mai multe uzine europene, inclusiv trei în Franţa, în cursul lunii octombrie.
În pofida tensiunilor economice, Renault Group îşi menţine ambiţia de a rămâne un pionier al tranziţiei către mobilitatea electrică, bazându-se pe expertiza tehnologică proprie şi pe alianţa cu Nissan şi Mitsubishi Motors. Sub umbrela celor patru mărci - Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize - grupul mizează pe dezvoltarea unor soluţii de transport sustenabile, inteligente şi accesibile, menite să consolideze poziţia companiei în noua eră a mobilităţii globale.
Opinia Cititorului