STUDIU GFK Piaţa instrumentelor de scris a crescut cu 14%, la 33 milioane lei, în 2014

Elena Deacu
Companii / 25 martie 2015

Piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere în volum de 8% faţă de anul anterior în magazinele de tip hypermarket şi cash & carry, iar în ceea ce priveşte valoarea vânzărilor în aceste două formate de magazin, piaţa arată o creştere de 14%, atingând suma de 33 milioane lei.

"Lunile premergătoare începerii şcolii reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, atunci când cererea de consum pentru rechizite creşte aproape exponenţial", afirmă Ileana Tîlvan, Head of Digital Consumer Choices GfK România.

Ponderea pe care o are această perioadă la nivelul întregului an a crescut la 43% în valoare in 2014 în comparaţie cu 41% în 2013. Aceasta arată că eforturile producătorilor de instrumente de scris sunt din ce în ce mai concentrate în lunile iulie - septembrie.

Din punct de vedere al structurii pieţei, nu există modificări majore în 2014. Categoria de succes a fost cea a instrumentelor de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere şi finelinere) care ocupă mai mult de jumătate din totalul pieţei, acestea fiind urmate de instrumentele pentru colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate), cu o pondere de 20%.

Instrumentele de scris au marcat o creştere de 19% în valoare, evoluţie generată în special de performanţa rollere-lor, a creioanele grafit, dar şi a schimbării structurii din punct de vedere al dimensiunii ambalajului: împachetările mari înregistrând rate de scădere. Evoluţii pozitive au avut şi segmentele de colorat şi de corectat, însă cu rate de creştere sub 10%.

Concluziile studiului GfK se bazează pe datele de vânzări colectate de la hypermarketuri si magazine de tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Consumer Choices. Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România avea o cifră de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0693
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3189
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4512
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8500
Gram de aur (XAU)Gram de aur476.3851

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
industrylink.eu
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
targulnationalimobiliar.ro
industrylink.eu
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb