STUDIU VALORIA: 76% dintre companii au crescut bugetele de CSR în 2021

G.U.
Companii / 27 octombrie 2021

Elena Badea, Managing Partner Valoria

Elena Badea, Managing Partner Valoria

76% dintre companiile respondente în 2021, faţă de 34% în anul 2020, spun că bugetul de CSR a crescut, arată datele studiului realizat de Valoria împreună cu CSRMedia.ro.

Cele două companii au lansat a opta ediţie a studiului Dinamica şi Perspectiva Domeniului CSR din România. Rezultat al parteneriatului dintre cele două organizaţii, studiul ajuns la ediţia a noua este o analiză comparativă a evoluţiei conceptului de responsabilitate socială corporativă şi se adresează specialiştilor de CSR, dar mai ales managerilor şi directorilor executivi care îşi doresc să înţeleagă evoluţia acestui domeniu, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.

''Rezultatele ediţiei curente indică o firească căutare a modalităţilor de răspuns a echipelor de CSR la provocările aduse de anul 2021, cel în care am aflat cum arată noua normalitate'', au precizat specialiştii.

În 2021, 68% dintre companiile respondente definesc responsabilitatea socială ca implicare în comunitate, 62% ca etică în afaceri, iar 54% ca strategie sustenabilă de business. Deşi, la fel ca anul trecut, cele mai multe companii spun că se implică în CSR deoarece face parte din strategia lor de relaţii publice (55%), sunt mai multe cele care spun că sunt conduse în acest sens prin politica firmei (+5pp), precum şi cele care spun că acţionarii cer această implicare (+4pp).

Răspunsurile la această ediţie arată că procentul companiilor care spun că au o strategie de CSR locală creşte cu +14pp. Mai exact, 50% dintre companiile respondente, faţă de 36% anul trecut, spun că au o strategie locală de CSR pe care o implementează. În 2020, procentul companiilor care spun că au primit strategia de CSR de la firma-mamă scade de la 48% la 40%. De asemenea este de remarcat scăderea cu -6pp a companiilor care spun că nu au o strategie de CSR.

Conform comunicatului, în 2021, 78% dintre companiile respondente, faţă de 68% în anul anterior (+10pp), spun că au un proces intern/extern pe care îl aplică pentru identificarea temelor relevante pentru CSR. Procentajul companiilor care spun că nu au un proces intern/extern pentru identificarea temelor relevante pentru companie în domeniul CSR dar lucrează la asta scade de la 19% la 13% (-6pp). Acest rezultat denotă în continuare o maturizare a abordării domeniului CSR de către companii.

Faţă de anul trecut, numărul companiilor care urmăresc impactul CSR creşte cu +11pp. Raportarea în conformitate cu standardele internaţionale înregistrează o creştere +18pp, cea după sisteme de evaluare proprii scade cu -5pp, iar cea bazată pe evaluări oferite de parteneri scade cu -2pp. În anul 2021, 45% dintre companiile respondente, comparativ cu 27% în anul anterior, spun că au o raportare după standarde internaţionale prin care urmăresc impactul activităţilor de CSR.

Bugetele de CSR care au crescut cu 20%-30%, sunt mai multe cu +15pp în 2021 faţă de 2020. Şi nu sunt singurele care cresc. Vedem o creştere cu +19pp a companiilor care spun că bugetele lor de CSR sunt mai mari cu 10%-20%, şi o creştere de +7pp a celor care sunt mai mari cu 5%-10% în acest an, arată studiul.

Bugetele de CSR cu valori mai mari de 10,000 de euro sunt în creştere de la 57% la 89% în acest an (+32pp). Creşterea procentuală cea mai mare o vedem la companiile care spun că au un buget de CSR între 200,000-500,000 euro (+14pp). Mai mult, vedem o creştere de +13pp a companiilor care spun că au bugete de CSR care depăşesc 500,000 euro. Mai mult. 51% dintre companii derulează proiecte cu valoare medie de 10,000-50,000 euro în anul 2021. Numai 8% spun că valoarea medie a proiectelor lor este de peste 100,000 euro (-4pp).

16 este numărul mediu de proiecte de CSR derulate de companiile respondente în anul 2020. Totuşi, 41% dintre companii, +31pp faţă de anul anterior, spun că derulează 11-20 de proiecte pe an.

Cele mai multe companii, 41% în 2020 vs. 10% în 2019, au derulat 11-20 de proiecte de CSR pe parcursul anului. Pe de altă parte, 25% (-15pp) spun că au implementat 1-5 proiecte, iar alte 16% (-19pp) au implementat 6-10 de proiecte anul trecut. Este de remarcat şi faptul că avem 3% dintre companiile respondente care spun că au derulat peste 51 de proiecte de CSR în anul 2020.

Pe primul loc rămân companiile care derulează proiecte la nivel naţional (68% în 2020 vs. 70% în 2019). Companiile care fac proiecte de CSR la nivel regional trec pe locul al doilea (+10pp), iar cele care derulează proiecte la nivelul local trec pe locul al treilea, cu o scădere de -29pp. Cea mai mare creştere de +27pp o vedem la companiile care derulează proiecte la nivelul tuturor comunităţilor în care activează.

La cele nouă ediţii ale studiului echipa Valoria au răspuns pozitiv invitaţiei de a sprijini realizarea acestui studiu de referinţă în domeniul CSR.

Comanda carte
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
boromir.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9709
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7216
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3650
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0224
Gram de aur (XAU)Gram de aur406.2521

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
contragarantare.ro
Mirosul Crăciunului
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb