Reporter: Aveţi o metodologie deosebită de predare a limbii engleze, prin care urmăriţi ca procesul de învăţare să fie uşor pentru copii/adolescenţi. Ce presupune aceasta?
Alina Zanfir: Metoda Helen Doron este fundamental diferită de abordările tradiţionale de învăţare a limbilor străine. Ne concentrăm pe predarea limbii engleze exact aşa cum copiii învaţă limba maternă - prin experienţe naturale şi imersive.
Principiile noastre de bază includ:
1. Tehnici de achiziţie naturală
- Ascultare repetată în fundal
- Încurajare continuă
- Învăţare imersivă prin joc
- Cursuri în grupe mici (maximum opt copii)
2. Mediu educaţional cuprinzător
- Peste 1000 de cântece originale create special pentru învăţarea limbii engleze
- Activităţi interactive care integrează mişcarea şi jocul
- Materiale didactice specializate pentru diferite grupe de vârstă
- Curriculum care evoluează odată cu cercetările în neurodidactică
3. Abordare holistică
Dincolo de limbaj, predăm valori precum compasiunea, prietenia, conştientizarea mediului
Muzica şi mişcarea sunt părţi integrale ale procesului de învăţare
Siguranţa psihologică este o prioritate - copiii nu se tem să greşească
4. Integrare tehnologică
- Materiale cu realitate augmentată
- Site de jocuri educaţionale numit Kangi Club
- Aplicaţie de streaming pentru ascultare pe fundal
- Inovaţie tehnologică continuă.
Ceea ce ne diferenţiază cu adevărat este convingerea noastră că învăţarea unei limbi ar trebui să fie plină de bucurie, naturală şi adaptată modului în care creierul copiilor se dezvoltă în realitate. Nu predăm doar limba engleză; creăm o experienţă educaţională completă care construieşte încredere şi abilităţi de comunicare.
• "Educatorii noştri nu sunt doar profesori, ci facilitatori ai unei experienţe unice de învăţare"
Reporter: Ce specialişti aveţi în echipa din ţara noastră şi ce programe oferiţi?
Alina Zanfir: Educatorii noştri sunt absolut esenţiali pentru aplicarea metodei Helen Doron. Ei nu sunt doar profesori, ci facilitatori ai unei experienţe unice de învăţare. Parcursul lor începe cu o instruire completă, în cadrul căreia învaţă metodologia noastră specifică, materialele şi tehnicile de predare.
- Aspectele cheie ale instruirii profesorilor noştri includ:
- Stăpânirea curriculumului nostru specific şi a ghidurilor de predare
- Învăţarea metodologiei noastre
- Înţelegerea modului de a crea un mediu de învăţare captivant, asemănător unui joc
- Instruirea în utilizarea materialelor şi resurselor noastre didactice specializate
- Învăţarea de a lucra cu diferite grupe de vârstă, de la copii mici până la adolescenţi
- Dezvoltarea abilităţilor de predare interactive, bazate pe mişcare.
Profesorul nu este doar un simplu instructor, ci mai degrabă un ghid. El este acolo pentru a crea un mediu pozitiv, în care copiii să se simtă confortabil să înveţe. Spre deosebire de un profesor tradiţional, care se concentrează pe explicaţii şi teorie, profesorul nostru stimulează copiii să înveţe prin experienţă, prin jocuri, prin cântece. Este mai degrabă un facilitator al învăţării decât o autoritate care impune reguli.
Scopul nostru este să ne asigurăm că fiecare profesor poate oferi o experienţă de învăţare a limbii care să fie captivantă şi plăcută, ajutând copiii să devină vorbitori încrezători de limba engleză.
Metoda noastră este destinată tuturor copiilor, de la 3 luni până la 19 ani. La vârste foarte fragede, lecţiile sunt pline de jocuri şi muzică, deoarece, aşa cum am menţionat, copiii învaţă prin distracţie. Pe măsură ce cresc, lecţiile devin mai complexe, dar păstrăm mereu componenta interactivă şi ascultarea zilnică repetată acasă.
Fiecare grupă de vârstă beneficiază de o abordare atent adaptată:
Bebeluşi şi Toddlers (3 luni - 3 ani):
- Lecţiile sunt pură joacă
- Multă mişcare, cântece şi jocuri interactive
- Activităţi scurte, adaptate capacităţii lor de concentrare
- Accent pe vocabularul de bază prin muzică şi repetiţie
- Învăţarea este percepută ca o experienţă continuă de distracţie
Copii mici (4 - 8 ani):
- Lecţii mai structurate, dar în continuare ludice
- Introducerea unor concepte gramaticale simple
- Cântece şi poveşti mai complexe
- Activităţi de grup care încurajează comunicarea
- Materiale interactive şi materiale didactice 3D
- Serii animate cu poveşti amuzante şi cântece integrate
Pre-adolescenţi (9 - 12 ani):
- Conţinut mai sofisticat
- Învăţare bazată pe proiecte
- Introducerea unor structuri lingvistice mai complexe
- Utilizarea tehnologiei moderne şi a jocurilor educaţionale
- Abordări neurodidactice adaptate dezvoltării lor cognitive
Adolescenţi (13 - 19 ani):
- Conţinut adaptat intereselor adolescenţilor
- Accent pe abilităţile conversaţionale şi încrederea în vorbire
- Vocabular avansat şi scenarii de comunicare complexe
- Pregătire pentru certificări internaţionale de limbă.
Metodologia de bază rămâne aceeaşi: încurajare continuă, ascultare repetată şi transformarea învăţării într-o experienţă plăcută. Ajustăm doar complexitatea, stilul de implicare şi conţinutul în funcţie de etapa de dezvoltare a copilului.
• "Avem 24 de centre de învăţare în ţară, cu planuri de extindere la 29 de centre în următoarele 12 luni"
Reporter: Câte centre aveţi în România şi în ce oraşe? Aveţi în plan să vă extindeţi local?
Alina Zanfir: În prezent, în România avem 24 de centre de învăţare răspândite în ţară, cu planuri de extindere la 29 de centre în următoarele 12 luni. Oraşe vizate pentru deschiderea de noi centre sunt Bucureşti, Călăraşi, Slobozia, Cluj, Braşov, Bistriţa, Mediaş, Timişoara, Sighişoara, Slatina, Reşita, Caransebeş, Lugoj, Floreşti, Gherla, Arad, Satu Mare, Sinaia, Deva, Haţeg, Turda, Târgu Jiu, Vaslui, Tulcea, Buzău, Botoşani şi Suceava.
Reporter: Echipa Helen Doron este atentă şi la sustenabilitate. Ce activităţi desfăşuraţi cu copiii, ce teme le aduceţi în atenţie în această privinţă?
Alina Zanfir: Sustenabilitatea şi valorile etice sunt esenţiale în metodologia noastră. Desfăşurăm mai multe activităţi cu copiii care vizează:
Conştientizarea importanţei mediului:
- Campanii locale de protecţie a mediului
- Cântece şi materiale care promovează grija pentru planetă
- Proiecte care încurajează reciclarea şi responsabilitatea ecologică
Drepturile animalelor:
- Lecţii care promovează respectul şi grija pentru animale
- Activităţi care sensibilizează copiii faţă de bunăstarea animalelor
Valori sociale:
- Promovarea prieteniei, compasiunii şi întrajutorării
- Încurajarea cooperării şi a spiritului de echipă
Educaţie globală:
- Teme care conectează copiii cu probleme globale
- Schimburi de experienţe între centrele Helen Doron din diferite ţări
O dată la doi ani, Helen Doron English desfăşoară campania internaţională "Young Heroes", o iniţiativă educaţională care îmbină învăţarea limbii engleze cu implicarea activă în comunitate, având scopul de a cultiva valori precum empatia, responsabilitatea şi spiritul civic în rândul copiilor şi adolescenţilor. Campaniile "Young Heroes" sunt deschise nu doar cursanţilor Helen Doron English, ci şi tuturor celor care doresc să contribuie la o lume mai bună, oferind un cadru în care tinerii pot învăţa, se pot exprima şi pot acţiona pentru binele comun.
Scopul nostru este să formăm nu doar vorbitori de engleză, ci şi cetăţeni responsabili, conştienţi de mediul lor şi de comunitate.
Reporter: Care este deschiderea copiilor pentru discuţiile şi activităţile despre aspectele legate de un comportament durabil?
Alina Zanfir: Copiii sunt extrem de receptivi şi curioşi atunci când vine vorba de sustenabilitate. Ei au o deschidere naturală şi o energie pozitivă pentru schimbare. Observăm că sunt foarte entuziasmaţi să afle lucruri noi despre mediu; le place să participe activ la activităţi practice; înţeleg uşor concepte simple de protecţie a mediului; devin mici "ambasadori" acasă, influenţându-şi şi familia.
Metodologia noastră transformă aceste subiecte în jocuri interactive, cântece educative, activităţi practice şi distractive, proiecte pe care le pot implementa uşor. Cel mai important este că le prezentăm informaţiile într-un mod prietenos, adaptat vârstei lor, fără să pară moralizator. Astfel, ei nu doar înţeleg conceptele de sustenabilitate, ci şi le interiorizează cu plăcere. Copiii sunt de fapt cei mai buni promotori ai schimbării atunci când sunt inspiraţi corect!
• "Copiii au o empatie naturală pentru mediu"
Reporter: Cum este comportamentul copilului român în privinţa durabilităţii comparativ cu cel al unui copil european sau din alte zone externe în care sunteţi prezenţi?
Alina Zanfir: Din experienţa noastră internaţională, copiii din România sunt foarte similari cu cei din alte ţări în privinţa deschiderii către sustenabilitate. Ei sunt la fel de receptivi şi entuziaşti, au aceeaşi curiozitate şi dorinţă de a participa la activităţi de mediu şi sunt rapid adaptabili şi dornici să înţeleagă conceptele de durabilitate. Există, totuşi câteva diferenţe subtile. Copiii din ţările nordice au, poate, o bază culturală uşor mai avansată în educaţia ecologică, în timp ce în ţările asiatice, precum Coreea de Sud, există o disciplină mai strictă în aplicarea regulilor de mediu. Cu toate acestea, toţi copiii au o empatie naturală pentru mediu, sunt uşor de inspirat şi motivat şi pot deveni agenţi ai schimbării în familiile lor.
Reporter: Grupul Helen Doron a celebrat, în 2025, 40 de ani de prezentă internaţională. Care a fost evoluţia de la înfiinţarea primelor centre de predare până în momentul actual, când aveţi o prezenţă în 40 de ţări?
Alina Zanfir: Totul a pornit acum 40 de ani din dorinţa fondatoarei Helen Doron de a schimba modul tradiţional de predare a limbilor străine. Iniţial, a început acasă, înregistrând casete cu cântece şi poveşti pentru copii, creând primul curriculum. Helen a început să predea copiilor între 1 şi 6 ani, iar apoi şi celor mai mari, la cererea părinţilor. Curând, cererea a devenit atât de mare încât a înţeles că trebuie să creeze materiale educaţionale profesioniste şi să formeze profesori care să predea după această metodă. În cele din urmă, a început dezvoltarea reţelei de franciză, care este prezentă astăzi în 40 de ţări. Ceea ce a început ca o misiune personală s-a transformat într-o metodă educaţională globală, ajutând mii de copii să devină vorbitori încrezători de limba engleză.
Austria a fost prima ţară care a adoptat metoda, urmată rapid de Germania, Polonia şi alte ţări europene. Procesul a fost organic - părinţii care vedeau rezultatele metodei Helen Doron doreau să deschidă astfel de centre educaţionale. Astăzi, avem peste 1000 de sub-francize şi aproximativ 5000 de profesori în întreaga lume. Am trecut prin mai multe etape de evoluţie - de la casete audio la materiale digitale, de la metoda clasică la integrarea tehnologiilor moderne precum realitatea augmentată şi platforme online interactive. Punctul de cotitură a fost probabil perioada Covid-19, când în doar şase săptămâni grupul a reuşit să convertească integral materialele pentru predare online, păstrând esenţa metodologiei. Acum ne extindem constant, adaptăm metodele la nevoile fiecărei culturi şi ţări, şi continuăm să inovăm în educaţie.
Reporter: Ce doriţi să le transmiteţi celor interesaţi să devină francizaţi Helen Doron?
Alina Zanfir: Mesajul meu pentru potenţialii francizaţi este simplu: intrăm într-o afacere care schimbă vieţi, nu doar vindem educaţie. Suntem mai mult decât o metodă de predare a limbilor - suntem o comunitate care transformă copiii în cetăţeni globali încrezători şi pregătiţi pentru viitor. Pentru a deveni francizat Helen Doron, trebuie să ai pasiune pentru educaţie şi copii. Nu contează dacă eşti profesor, om de afaceri sau părinte - important este să crezi în metoda noastră şi în potenţialul fiecărui copil. Oferim un model de business testat internaţional, suport continuu, instruire profesională şi o metodologie unică. Reţeaua noastră creşte organic, prin recomandări şi rezultate vizibile. Nu căutăm doar investitori, ci parteneri care vor să facă o diferenţă reală în comunitate. Veţi face parte dintr-un sistem care nu doar predă limbi străine, ci construieşte caractere, încredere şi deschidere spre lume. Dacă simţi că poţi aduce bucurie şi succes în educaţia copiilor, atunci locul tău este alături de noi, la Helen Doron.
Reporter: Vă mulţumesc!