Amazon plănuieşte să investească peste 35 de miliarde de dolari în India până în 2030 pentru a-şi extinde operaţiunile prin consolidarea capacităţilor de inteligenţă artificială şi creşterea exporturilor, a anunţat miercuri gigantul american de comerţ electronic, în condiţiile în care marile firme de tehnologie îşi intensifică prezenţa în a treia economie ca mărime din Asia, potrivit Reuters.
Marile companii tech din SUA au investit miliarde de dolari în India anul acesta, subliniind ascensiunea ţării ca un centru strategic pentru cloud, inteligenţă artificială şi tehnologiile avansate.
Microsoft a promis marţi o investiţie de 17,5 miliarde de dolari în India pentru infrastructura de AI şi cloud până în 2030, marcând cea mai mare investiţie a sa în Asia, în timp ce Google s-a angajat să investească 15 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a construi centre de date de inteligenţă artificială.
Investiţiile Amazon sunt „aliniate strategic la priorităţile naţionale ale Indiei şi se vor concentra pe extinderea capacităţilor de AI, îmbunătăţirea infrastructurii logistice, sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici şi crearea de locuri de muncă”, a precizat compania într-o declaraţie.
Amazon şi-a intensificat cheltuielile în ţară pentru a concura cu Flipkart, susţinut de Walmart, şi cu divizia de retail a conglomeratului Reliance Industries, controlat de miliardarul Mukesh Ambani.
Gigantul e-commerce, care a investit 40 de miliarde de dolari în India din 2010, a anunţat o investiţie de 26 de miliarde de dolari în 2023.
Amazon a mai spus că intenţionează să creeze încă 1 milion de oportunităţi de muncă în India până în 2030. Compania a declarat, de asemenea, că a contribuit la generarea a peste 20 de miliarde de dolari în exporturi cumulate pentru comercianţii din India în ultimii zece ani şi că intenţionează să crească această valoare la 80 de miliarde până în 2030.
India, cea mai populată ţară din lume, reprezintă o piaţă esenţială pentru Amazon datorită bazei sale de utilizatori de internet în expansiune rapidă.




























































Opinia Cititorului