Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit 314 plângeri de la utilizatorii de servicii de comunicaţii, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
Cei mai mulţi utilizatori (36%) au reclamat aspecte legate de derularea contractelor încheiate cu furnizorii.
Marea majoritate a problemelor semnalate de utilizatori se referă la relaţia contractuală dintre aceştia şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte.
Nemulţumirea utilizatorilor provine, în principal, din neînţelegerea prevederilor din contracte, generată fie de complexitatea acestora şi informarea insuficientă din partea furnizorilor, fie de faptul că utilizatorii nu citesc cu atenţie contractele la momentul semnării lor.
Alte aspecte semnalate Autorităţii au vizat neînţelegeri privind modalitatea în care sunt tarifate şi facturate serviciile de comunicaţii electronice (14%), precum şi calitatea acestora (8%).
Problemele reclamate de utilizatori în intervalul 1 ianuarie-31 martie 2013 sunt similare cu cele înregistrate pe parcursul anului 2012, când ANCOM a primit un număr de 1.241 petiţii.
În ceea ce priveşte categoriile de servicii de comunicaţii electronice reclamate, cele mai numeroase plângeri primite de ANCOM în primul trimestru al anului 2013 se referă la serviciile de telefonie mobilă (32% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (15%) şi internet mobil (12%). Comparativ, cele mai multe probleme reclamate de utilizatori în anul 2012 au vizat serviciile de telefonie mobilă (25%), urmate de serviciile de acces la internet fix (16%) şi serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (14%).