Autoritatea Vamală Română a anunţat, marţi seară, că se fac demersurile tehhnice necesare pentru stabilizarea platformei Sistemul Naţional de Import care a fost pus în funcţiune în data de 1 august, însă în data de 4 august au apărut primele probleme tehnice în funcţionarea acestui sistem, potrivit news.ro.
”Autoritatea Vamală Română a pus în funcţiune, în data de 1 august, Sistemul Naţional de Import (SNI). Sistemul a devenit operaţional după finalizarea tuturor conexiunilor necesare cu cele 21 de sisteme şi aplicaţii componente sau interoperate. În perioada 1-3 august, sistemul a funcţionat în parametrii aşteptaţi, iar primele declaraţii vamale au fost procesate fără disfuncţionalităţi majore. Începând cu 4 august, au fost înregistrate unele dificultăţi tehnice în funcţionarea sistemului, legate de numărul ridicat de sesiuni concurente deschise simultan de utilizatori”, se precizează într-un comunicat de presă, de marţi al Autorităţii Vamale Române.
Potrivit sursei citate, în primele zile de funcţionare s-a înregistrat şi un volum mare de lucru, faţă de volumul din perioada de testare a platformei.
”Volumul real de lucru din primele zile de producţie a fost semnificativ mai mare decât cel înregistrat în perioada de testare, ceea ce a dus la supraîncărcarea aplicaţiei la nivel de sesiuni, afectând viteza de acces şi funcţionarea fluentă a platformei. Ca măsură de remediere, echipele tehnice ale Centrului Naţional pentru Informaţii Financiare şi ale contractorului au iniţiat reconfigurarea sistemului prin distribuirea traficului pe instanţe multiple, pentru a echilibra sarcina şi a asigura stabilitatea funcţionării în regim de producţie extins. Pentru asigurarea unei tranziţii cât mai fluide către noul sistem, structurile de help desk şi de specialitate ale Autorităţii Vamale Române au adoptat măsuri organizatorice extinse, menite să asigure continuitatea activităţii vamale pe toate nivelurile - central, regional şi local, inclusiv prin prelungirea programului de lucru şi în zilele nelucrătoare”, mai arată sursa citată.
Totuşi, în situaţii de indisponibilitate a platformei, vor fi utilizate proceduri alternative.
”Menţionăm faptul că în situaţiile de indisponibilitate temporară a sistemului informatic, au fost dispuse măsuri de utilizare a procedurii alternative”, se mai arată în comunicat.
Opinia Cititorului