Compania Databricks, specializată în date şi inteligenţă artificială, a atras peste 4 miliarde de dolari într-o nouă rundă de finanţare, evaluând firma la 134 de miliarde de dolari, potrivit Reuters.
Noua evaluare confirmă interesul ridicat al investitorilor pentru companiile considerate esenţiale în dezvoltarea şi aplicarea inteligenţei artificiale generative, arată agenţia de ştiri Reuters.
Runda de finanţare de tip Series L a fost condusă de Insight Partners, Fidelity Management & Research Company şi J.P. Morgan Asset Management, conform informaţiilor publicate de Reuters.
Printre investitorii participanţi se numără Andreessen Horowitz, BlackRock şi Blackstone, notează aceeaşi sursă.
Investitorii continuă să direcţioneze capital masiv către firmele din zona inteligenţei artificiale, mizând pe faptul că adoptarea rapidă a acestei tehnologii va creşte eficienţa companiilor şi va stimula cheltuielile corporative, potrivit analizei Reuters.
Pe termen lung, aceste investiţii sunt văzute ca un catalizator pentru dezvoltarea aplicaţiilor bazate pe date, mai arată agenţia.
„Investitorii Databricks pariază pe un viitor în care fiecare corporaţie devine o companie de date şi are nevoie de o platformă unificată pentru a curăţa, analiza şi utiliza informaţia”, a declarat Michael Ashley Schulman, partener la Running Point Capital Advisors, citat de Reuters.
Acesta a subliniat că, în pofida concurenţei din multiple direcţii, ecosistemul deschis al Databricks şi forţa sa de vânzări către clienţi mari îi oferă un avantaj competitiv, potrivit aceleiaşi surse.
Compania cu sediul în San Francisco a depăşit un ritm anualizat al veniturilor de 4,8 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, în creştere cu peste 55% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform datelor comunicate de Reuters.
Atât divizia de produse AI, cât şi cea de stocare şi analiză de date au trecut pragul de un miliard de dolari venituri anuale recurente, iar compania a generat flux de numerar liber pozitiv în ultimele 12 luni, mai scrie Reuters.
„Databricks continuă să îmbine performanţa financiară solidă cu rezultate concrete pentru clienţi, stabilind un standard privind modul în care inteligenţa artificială creează valoare pentru afaceri”, a declarat John Wolff, director general la Insight Partners, într-o reacţie citată de Reuters.
Databricks a anunţat că va utiliza fondurile atrase pentru a accelera dezvoltarea aplicaţiilor bazate pe inteligenţă artificială, pentru posibile achiziţii, extinderea cercetării în AI şi pentru a oferi lichiditate angajaţilor, potrivit Reuters.
Compania are peste 20.000 de clienţi la nivel global, printre care Shell, Adobe şi NBA, conform informaţiilor furnizate de agenţia de ştiri.






























































Opinia Cititorului