Ford Motor va înregistra aproximativ 19,5 miliarde de dolari în costuri speciale, ca urmare a restructurării priorităţilor de afaceri şi a reducerii investiţiilor în vehicule complet electrice, a anunţat compania ieri, conform CNBC, de la care relatăm cele ce urmează. Cea mai mare parte a impactului va fi recunoscută în trimestrul al patrulea.
Separat, Ford estimează ieşiri de numerar de circa 5,5 miliarde de dolari până în 2027, majoritatea în 2026. Costurile vor afecta rezultatul net, fără impact asupra câştigurilor ajustate.
Constructorul auto a revizuit în creştere prognoza pentru câştigul operaţional ajustat (EBIT) din 2025 la aproximativ 7 miliarde de dolari, revenind la ţinta anunţată anterior, după ce în octombrie estimarea fusese redusă la 6-6,5 miliarde de dolari.
Din totalul costurilor speciale, aproximativ 8,5 miliarde de dolari reprezintă deprecieri ale activelor legate de vehiculele electrice, reflectând schimbări semnificative de strategie. Ford îşi reorientează investiţiile către vehicule hibride, inclusiv plug-in, în detrimentul modelelor complet electrice.
Măsurile includ anularea unei noi generaţii de camionete mari complet electrice, în favoarea unor modele mai mici şi mai accesibile, precum şi reechilibrarea investiţiilor către produsele de bază - pickup-uri şi SUV-uri.
Ajustările se înscriu în planul de restructurare „Ford+”, lansat în 2021, pe fondul încetinirii cererii pentru vehicule electrice în SUA şi al eliminării anticipate a creditului fiscal federal de 7.500 de dolari pentru EV-uri.
Potrivit sursei menţuionate, Ford a anunţat că F-150 Lightning va fi transformat într-un vehicul electric cu autonomie extinsă (EREV), combinând propulsia electrică cu un generator pe benzină. De asemenea, uzinele de baterii din Kentucky şi Michigan vor fi utilizate pentru dezvoltarea unei linii de stocare staţionară de energie.
Compania estimează că măsurile vor crea „o cale către profitabilitate” pentru divizia Model e până în 2029, cu îmbunătăţiri anuale din 2026. Până în 2030, aproximativ 50% din volumul global ar urma să fie reprezentat de vehicule hibride, EREV şi complet electrice, faţă de 17% în 2025.
În America de Nord, dezvoltarea EV-urilor se va concentra pe „Universal EV Platform”, o platformă flexibilă şi cu cost redus. Primul model, un pickup de dimensiuni medii, va fi produs la uzina din Louisville începând din 2027.
Acţiunile Ford au închis şedinţa de luni la 13,65 dolari, în scădere cu sub 1%, dar sunt în creştere cu aproape 40% de la începutul anului.





























































Opinia Cititorului