Groupama şi Google Cloud au semnat un parteneriat prin intermediul căruia soluţiile de inteligenţă artificială dezvoltate de Google Cloud sunt integrate în activitatea companiei, conform unui comunicat de presă emis redacţiei, de la care relatăm cele ce urmează.
Integrarea are loc prin intermediul serviciilor Gemini Enterprise şi Google Cloud fiind gândite pentru a însoţi companiile care îşi proun să devină mai eficiente cu ajutorul AI.
Potrivit sursei, Gemini Enterprise combină agenţi AI care utilizează raţionamentul avansat Google LLM Gemini şi tehnologia de căutare Google. Platforma Gemini Enterprise integrează procesele şi operaţiunile Groupama, atât la nivel individual, în activitatea de zi cu zi a echipelor, cât şi într-o serie de proiecte implementate de la începutul anului, care contribuie deja la o experienţă mai simplă şi mai rapidă pentru clienţii şi partenerii companiei.
În prezent, Groupama integrează inteligenţa artificială într-o serie de procese dezvoltate intern, inclusiv cu ajutorul consultanţilor Google Cloud, cu impact pozitiv atât din perspectiva echipei, cât şi a clienţilor şi partenerilor. Printre acestea se numără un instrument de emitere rapidă a ofertelor CASCO, 97% dintre ofertele aflate în scop fiind astăzi emise printr-o platformă dedicată, ce reduce timpul de la solicitare la ofertare cu până la 70%.
De asemenea, un alt focus important a fost îmbunătăţirea experienţei clienţilor prin oferirea unui răspuns mai rapid la solicitări, păstrând, totodată, standardul de calitate cu care clienţii Groupama sunt obişnuiţi. Scopul proiectului a fost de reducere a perioadei de procesare a documentelor, printr-un mix AI şi echipe de oameni, astfel încât acurateţea informaţiilor să fie la cel mai înalt nivel.
În prima lună de la implementare, a fost observată o reducere cu 40% a timpului de răspuns pentru clienţi şi cu 50% a timpului alocat pentru verificarea documentelor comparativ cu perioada anterioară proiectului. În plus, Groupama are în dezvoltare proiecte de procesare rapidă a documentelor din dosarele de daună specifice asigurărilor de sănătate, restituire rapidă a primelor RCA, instrumente sau asistenţă virtuală disponibilă echipei Groupama pentru emiterea rapidă a Asigurării de incendiu şi alte calamităţi.
Tot cu scopul de a reduce timpii de aşteptare şi de a simplifica interacţiunea clienţilor cu produsele şi serviciile Groupama, compania utilizează sisteme de răspuns vocal interactiv, care au capacitatea de a înţelege intenţia, a anticipa nevoile şi a ruta clienţii către operatorul potrivit. Lunar, peste 1000 de clienţi care interacţionează cu serviciul AloGroupama îşi rezolvă solicitările direct în urma interacţiunii cu inteligenţa artificială, reuşind să conservăm rata deu de satisfacţie de peste 95%, măsurată după fiecare interacţiune.
Călin Matei, CEO Groupama, a declarat că: "Integrarea inteligenţei artificiale în activitatea de zi cu zi este astăzi o prioritate pentru noi, iar cea mai mare ameninţare pe care o văd este aceea de a nu învăţa la timp cum să o folosim în beneficiul clienţilor, partenerilor şi echipei noastre. Vorbim deci despre inovaţie în beneficiul clientului, soluţii care să simplifice şi sa scurtez şi mai mult interacţiunea cu noi. Avem deja primele proiecte implementate şi care produc rezultate palpabile, iar asta mă face să fiu optimist şi pentru viitor, păstrând însă atenţia la a inova cu sens şi mereu în beneficiul clienţilor, partenerilor sau a echipei noastre”.
„Ne aflăm în mijlocul unei schimbări majore în industrie: trecerea la AI agentic va redefini fundamental ceea ce este posibil în domeniul asigurărilor, deschizând o nouă eră a serviciilor personalizate şi a eficienţei operaţionale. Groupama valorifică această oportunitate ca un adevărat lider de piaţă, trecând rapid de la experimentare la implementări reale, orientate direct către clienţi. Viteza şi impactul proiectelor lor - cum ar fi transformarea procesului de ofertare CASCO şi reducerile dramatice ale timpilor de răspuns - demonstrează viziune. Acest lucru stabileşte clar Groupama ca un trendsetter în industrie, arătând exact cum organizaţiile orientate spre viitor pot valorifica acest nou val AI pentru a oferi o valoare superioară clienţilor lor”, a afirmat Boris Georgiev, Regional Director, Google.



















































Opinia Cititorului