Guvernul României a aprobat, printr-o Hotărâre, suplimentarea cu 60 de posturi a numărului de angajaţi din cadrul Ministerului Public, pentru a consolida combaterea evaziunii, menţionează un comunicat transmis redacţiei.
Executivul îşi doreşte să crească numărul de specialişti cu atribuţii în ceea ce priveşte analiza, investigarea şi instrumentarea cazurilor de fraudă. Posturile vor fi destinate inspectorilor antifraudă, care îşi desfăşoară activitatea prin detaşare, în cadrul parchetelor, pe posturi de specialişti.
Din cele 60 de posturi aprobate în plus, cinci vor reveni Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi 10 posturi Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism.
În cadrul Ministerului Public sunt 257 de posturi, în prezent, care au fost ocupate prin detaşarea inspectorilor antifraudă din cadrul Direcţiei de combatere a fraudelor, structură din cadrul Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală (DGAF).
Direcţia de combatere a fraudelor acordă suport tehnic de specialitate procurorului în efectuarea urmăririi penale în cauzele având ca obiect infracţiuni economico-financiare. În acest scop, inspectorii antifraudă din cadrul acestei direcţii sunt detaşaţi în cadrul parchetelor, în condiţiile legii, pe posturi de specialişti.
Hotărârea aprobată astăzi de Guvern are avizul favorabil al Consiliului Superior al Magistraturii.